Objectius i actuacions alumnat

ÀMBIT ESCOLAR

Ens plantegem la qualitat i la excel·lència educativa com a element bàsic per la igualtat d’oportunitats i èxit per tothom.

• L’alumne és el centre de l’aprenentatge i per tant procurem que pugui sentir tot el recolzament i la confiança, per expressar els seus talents innats i pugui desenvolupar al màxim tot el seu potencial emocional i intel·lectual. (Cultura avaluativa constant. Detecció i seguiment de la seva evolució personal, potenciar les tutories com a eina per saber l’estat emocional dels alumnes, programació de sortides i colònies escolars i altres activitats per ajudar al desenvolupament integral dels alumnes, …).

• Promoure que els nens/es estiguin informats i construeixin coneixement per saber “que hi ha” i “que hi puc fer”. I dotar-los d’un esperit crític per possibilitar que es plantegin que “val la pena fer”. A través del Projecte Magnet, treballem el mètode científic com a eix vertebrador de l’escola. (Anàlisi i posada en funcionament de noves metodologies que impliquin una major autonomia i pressa de decisions entre els nens/es. Ambients, espais, projectes, eix transversals, matemàtiques manipulatives, introducció a la robòtica al cicle superior, …).

• Ampliar el suport a l’aprenentatge de la llengua estrangera (anglès) fent-lo extensiu a l’etapa d’educació Infantil. (Incloure l’anglès a els ambients de l’etapa d’infantil, mantenir desdoblaments per reduir la ràtio,...).

• Facilitar l’accés equitatiu als recursos educatius per tal de cercar l’èxit de tot  l’alumnat. (Mantenir i fer créixer, els grups flexibles, desdoblaments, atenció individualitzada i estudi de noves estratègies. Promoure el treball conjunt entre diferents administracions i serveis per crear condicions d’educabilitat òptimes(Departament, Ajuntament, Fundació Bofill, Fundació Naturgy, …).

• Hem estat, som i serem una escola inclusiva, per ple convenciment de que s’ha de garantir la presència, la participació i els aprenentatges valuosos de tot l’alumnat.