6è- Excursió a les Coves de Salnitre

El passat 26 d’octubre l’alumnat de 6è de primària va anar d’excursió a les Coves de Salnitre situades al municipi de Collbató.

En arribar amb l’autocar vam esmorzar i seguidament vam entrar a veure les coves. Per arribar-hi vam pujar fins a 244 esglaons, després vam fer un recorregut per l’interior d’uns 800 metres i uns 500 esglaons, a més d’estar uns 30 metres sota terra i amb una temperatura de 14 graus. Ens van explicar moltíssimes coses, entre elles que són unes coves prehistòriques plenes d’estalactites i estalagmites, les quals per formar un centímetre poden trigar entre 100 i 150 anys, així doncs podeu imaginar quants anys portaran formant-se aquelles que vam veure. També ens van explicar l’origen del salnitre, resulta que el salnitre és la pólvora negra que es forma a causa dels excrements dels ratpenats que hi vivien a les coves, és curiós oi?

Un cop vam sortir de les coves, ens van preparar una activitat on havíem de trobar un cofre a partir de pistes d’orientació i una segona activitat on havíem de trobar el menjar dels bandolers que hi vivien al voltant de les coves.

Finalitzades les activitats, vam anar a dinar que ja teníem gana, després vam jugar una estona fins que va arribar l’hora de tornada a l’escola.

Vam tenir molta sort perquè ens va fer molt bon temps i vam poder gaudir molt de l’excursió.