4t Sortida a Can Ribas

El passat dijous 28 de novembre, els alumnes de 4t de primària vam anar d’excursió a Can Ribas de Montbui, una escola de natura a Bigues i Riells. Vam començar el dia esmorzant i agafant energia per conèixer quin és el procés d’elaboració de l’oli. Així, vam anar a recollir olives que feiem caure a cops de bastó de l’olivera; després, vam anar al trull, on vam conèixer la Juanita, la màquina que neteja les olives i vam veure com es premsen de manera tradicional, amb cofins. Finalment, ens van explicar i vam veure el procés de decantació de l’oli… Ah, i també vam preparar olives que podrem menjar d’aquí tres setmanes. Per acabar el dia, ens esperava un petit tast d’oli… Ens ho vam passar súper bé!