2n- Sortida al Cosmocaixa

El passat 7 de març els nens i les nenes de 2n vam visitar el CosmoCaixa i vam assistir al taller Creactivity on vam observar, explorar i manipular amb tota classe de materials i fenòmens. Aquest taller està basat en la metodologia Thinkering de STEAM que proposa una exploració lliure, individual o col·lectiva on es permet crear i construir per a donar resposta a reptes suggerits o propis.

Després vam visitar la resta del Museu i vam poder veure el Bosc Inundat que ens feia molta il·lusió! Ha estat una visita molt interessant on hem après molt i ens ho hem passat genial!

 

 

2n- Fira d’oficis 8M

El passat dimecres 8 de març va ser el dia de la Dona i l’Ajuntament de Vilassar de Dalt va organitzar un acte relacionat amb el món laboral i la dona amb diferents propostes visuals que trenquen estereotips de gènere on la dona era la protagonista. Aprofitant que a les aules de 2n estem treballant els oficis, vam visitar la fira que va tenir lloc a la plaça de la Vila i vam conèixer diferents dones que ens van explicar els seus oficis i professions. L’alumnat va visitar les diferents parades i va poder conèixer de primera mà professions com la de bombera, policia, biòloga, enginyera o dissenyadora i camps professionals com el dibuix, la música, els videojocs o la realitat virtual.

5è i 6è- Taller Bauhaus

Durant les últimes setmanes els alumnes de cicle superior han realitzat un taller per conèixer la història de l’escola de la Bauhaus, que va existir del 1919 al 1933, i va revolucionar el disseny del moment, facilitant la incorporació de la dona en el disseny tridimensional. Les alumnes de la Bauhaus, inicialment, només se les deixava participar en el taller de tèxtil, evolucionant i demostrant posteriorment les seves altes capacitats en altres arts i disciplines com l’arquitectura, la fotografia, el disseny industrial i d’altres. Hem aprofitat aquesta descoberta per relacionar la part tèxtil de l’escola Bauhaus per fer un homenatge a les dones teixidores de Vilassar de Dalt amb motiu del 8M, realitzant uns cartells fent servir la tècnica del collage i el fotomuntatge, molt característiques de l’escola Bauhaus, que podreu veure exposats a la Biblioteca Can Manyer durant el mes de març.

 

 

5è i 6è – Visita a la biblioteca i museu arxiu

Homenatge a les teixidores de Vilassar amb la inspiració de les dones Bauhaus.

L’alumnat de Cicle Superior de l’escola, visita l’exposició organitzada a la biblioteca de Can Manyer per homenatjar a les teixidores de Vilassar, on es poden observar cartells fets pel mateix alumnat.

Aquesta exposició, organitzada per l’escola i l’AFA, es podrà visitar durant tot el mes de març. Hi han col·laborat, la Mariona Millà, artista i àvia de l’escola, la Marta Sells, mare de l’escola, el Museu arxiu de Vilassar de Dalt i la Biblioteca de Can Manyer.

 

 

 

I5- Sortida al Park Güell

El passat divendres 3 de març, els nens i nenes d’I5 vam anar d’excursió al Park Güell per conèixer una de les construccions més importants de l’arquitecte Antoni Gaudí. Vam poder gaudir d’un gran dia recorrent molts dels racons d’aquest parc. Per conèixer alguns dels seus racons i secrets, vam fer una activitat de recerca per equips. Vam veure els bancs en forma d’onades, a la plaça de la Natura, el llangardaix de trencadís, les columnes en forma de copa o de pota d’elefant, la Sala Hipòstila plena de columnes, la casa del guarda i un llarg etcètera. Ho vam passar d’allò més bé i ens vam quedar bocabadats de les grans obres d’aquest geni, Antoni Gaudí.

 

Campionat Infantil de Catalunya de combat

Dos competidors del planter del Taekwondo Francesc Macià van participar al campionat infantil de Catalunya de combat i van obtenir després de tres combats cadascú un Argent. L’Èdgar García, perdent la final per dos punts (18-20) i l’Asier Garcia que va guanyar l’Or al punt d’or.  Moltes felicitats!

EI- Adeu Carnestoltes, benvinguda Vella Quaresma!

El passat dimecres dia 22, Dimecres de Cendra, els nens i nenes d’infantil vam acomiadar el Rei Carnestoltes. Ara ens toca rebre la Vella Quaresma i tallar-li les 7 cames fins a arribar a la primavera. De mà de les mestres d’infantil, l’alumnat va gaudir d’una petita representació d’aquesta història. Va ser una tarda molt divertida on tots i totes vam quedar bocabadats!

2n-5è- Dijous Llarder

Dijous Llarder, va ser un dijous molt especial per l’alumnat de 2n i 5è, ja que van anar a esmorzar plegats als Pins de Can Silva. D’aquesta manera van estrènyer més els seus llaços, ja que els nens i nenes de 5è són els padrins lectors dels infants de 2n. A més d’esmorzar plegats, van aprofitar per llegir una estona conjuntament a l’aire lliure i després van estar jugant i gaudint de l’espai.

I5- The magic elf

I5 students have finished the “Magic elf” unit by singing the magic elf song and acting out the story. Through the story, kids have learned new vocabulary related to toys (bike, ball, car, robot, car), short structures (Can I have a…, please?, Here you are!), different actions (jump, turn around, close your eyes) and the “Magic elf” song.

Pupils have also worked in small groups in order to represent a short dialogue from the story.

Here you will find some photos and vídeos. Click if you want to sing the song and dance in family!

2n- Penjada de cartells per Portes Obertes

Els nens i nenes de 2n han estat treballant a classe el cartell com a text expositiu. La Carme, la directora, com ho sabia, els va demanar si la podien ajudar. Doncs, s’acostava el dia de la Jornada de Portes Obertes de l’escola i els va preguntar si s’encarregarien d’elaborar uns cartells ben bonics amb tota la informació. I després, caldria anar pel poble a demanar als comerços si els podien penjar als seus aparadors. Mireu quins cartells més bonics hem preparat!

Turisme pedagògic: “capses d’aprenentatge”

Continuem fent turisme pedagògic per enriquir-nos professionalment per això diversos mestres de l’escola, vam anar a visitar l’escola Joan Sanpera i Torras de les Franqueses del Vallès. Va ser molt interessant veure com treballen les capses d’aprenentatge. Gràcies per haver-nos obert les portes i haver-nos acollit.

I4- Sortida a l’Aquarium

El passat dimarts dia 21 de febrer, els nens i nenes d’I4 vam anar a l’Aquàrium de Barcelona. Les tarongines i les mentes hem gaudit moltíssim d’aquesta sortida. Hem après un munt de curiositats d’alguns animals del món marí, ens hem divertit veient el teatre de la doctora Pandora i també hem fet d’excursionistes fins al parc de la Ciutadella on hem recuperat forces dinant tots junts.

Taller d’intercicles a educació infantil

El passat dijous dia 16, aprofitant que estàvem a la setmana de Carnaval i que tot s’hi val, els nens i nenes d’infantil vam fer un treball plàstic d’intercicle on es va barrejar tot l’alumnat del cicle. L’alumnat, col·laborant entre ells i elles, havia d’inventar i crear cares divertides amb diferents materials. Han quedat unes cares molt vistoses que ens serviran per decorar els passadissos de l’escola. Ja veureu quines creacions més boniques i divertides han fet els i les alumnes d’infantil!

Turisme pedagògic: espais d’aprenentatge

Volem donar les gràcies a l’institut escola Baldomer Solà de Badalona, per haver-nos ensenyat i guiat en la creació i posada en marxa dels nostres “espais d’aprenentatge”. Després de dos cursos fent formació sobre els Espais d’aprenentatge, aquest curs els hem estrenat a cicle Inicial i estan tenint una acollida d’allò més emocionant i pedagògica.

 

6è- Visita a l’Institut

Aquesta setmana, l’alumnat de 6è, ha visitat l’Institut Jaume Almera. Van ser rebuts per l’equip directiu i pels exalumnes de l’escola que ara estan a 1r de l’ESO. Aquests els van acompanyar per les diferents instal·lacions i també els van explicar a grans trets el projecte educatiu de l’Institut.

Va ser una visita molt agraïda i que els va treure moltes pors, angoixes i incerteses!

Projectes STEAM

Aquesta setmana dos mestres de l’escola van assistir a un assessorament de formació del projecte STEAM i van presentar a la resta de participants el “taller d’internivells STEAM” que vam fer a l’escola el passat divendres 3 de febrer. Va agradar tant aquesta proposta que a la web del CRP, han fet un post per reconèixer aquesta tasca com a una bona pràctica educativa.