RACONS MATEMÀTICS: INNOVAMAT

Aquest any, cicle inicial de l’escola s’ha iniciat en un nou projecte matemàtic, anomenat Innovamat. No és que sigui un canvi molt gran, respecte la manera de treballar de l’escola, ja que la majoria del material manipulatiu que ofereix Innovamat, l’escola ja l’utilitzava. El canvi, es nota en l’estructuració dels continguts i les sessions que s’ofereixen.

Els alumnes compten amb 4 sessions de racons a la setmana, on es divideix el grup en 4 subgrups i cadascú, un dia de la setmana, fa un dels 4 racons diferents, és a dir, al final de la setmana, hauran fet els 4 racons diferents.

Els 4 racons que tenim, són:

• Racó de llengua: Consciència fonològica on es treballa el reconeixement i relació so-grafia, normes ortogràfiques bàsiques, jocs, …
  • “lógico” els alumnes treballen individualment amb fitxes majoritàriament de llengua, autocorregibles. També, al finalitzar tenen un full on han de recollir l’autoavaluació del què han treballat en cada fitxa. Aquest racó és alternable amb el racó de la plataforma.
  • Plataforma B-MATH (Innovamat), el vam començar el mes de novembre, és un recull de les diferents activitats que els alumnes treballen en els racons de matemàtiques, tant d’aventures com de laboratori de nombres, i que practiquen digital i individualment,  tot creant una ciutat amb l’evolució dels seus aprenentatges. Aquest segon trimestre han treballat molt autònomament.
  • Laboratori de nombres – numeració i càlcul (Innovamat): Treballa el bloc de continguts de numeració i càlcul. Fomenta la descoberta i construcció d’estratègies. Presenta els continguts als alumnes ben seqüenciats: comptatge acústic, comptatge resultatiu, sumes, restes, descomposar, classificar, fer paquets, … Arriba als algoritmes de manera transparent, no mecanitzant-los. Sumem i restem fent salts, descomposant els números, collarets, trens, cubs, reglets, … Fem ús de les applets de la plataforma B-MATH i de l’entorn manipulatiu.
  • Aventures (Innovamat): Treball a partir de reptes dels blocs de continguts com espai i forma (geometria), relacions i canvi, mesura i estadística i atzar.Ús de materials manipulatius, instruments de mesura, PDF’s, vídeos de les aventures dels personatges, applets, … Els alumnes compten amb un quadern on es troben el repte del dia.

A continuació, us deixem algunes fotografies de moments en què ens trobem fent racons treballant Innovamat, esperem que les gaudiu.

FEU CLIC A LA IMATGE PER A ACCEDIR A LA GALERIA DE FOTOS