DE PASSES A QUILÒMETRES

Avancem a pas de gegant! No us esvereu, només volem dir, que estem aprenent molt, gràcies al projecte de les cases que vam començar aquest curs. Resulta, que l’Albert i l’Esther ens van plantejar un joc molt curiós. Un bon matí a l’hora de projecte, ens diuen:

Teniu ganes de jugar? Però matemàticament? Però ampliant informació pel nostre projecte?

Com podeu imaginar, vam contestar a tot que SÍ! Sort que no som gats… perquè com diuen, “la curiosidad mató al gato”…

Bé doncs, al veure’ns tan disposats, ens van demanar que agaféssim les nostres carpetes negres, llapis i gomes, que ens poséssim jaquetes i les sabates i anéssim tots cap a la balla del pati, la que hi ha al costat del tronc llarg. Quan ja hi vam ser tots, ens van explicar que ens donarien una fitxa, on trobaríem 5 reptes a fer, tots ells, comptant passes. Ens van explicar que no exageréssim les passes ni molt amples ni molt estretes entre elles, que caminéssim de forma natural, i abans de començar, també vam comentar que el més segur és que no tinguéssim resultats iguals, però sí, força propers uns amb altres. Ara sí, estàvem apunt per llegir repte per repte i començar a comptar.

Una vegada vam haver calculat les passes que hi havia entra la porta de la classe i la porta del menjador, entre l’entrada de l’escola i la pista de bàsquet, …, ens vam trobar tots amb la última pregunta, que ens va deixar una mica desconcertats, doncs ens preguntaven quantes passes hi havia des de casa nostra a l’escola.

Alguns de nosaltres vam estar fent càlculs segons les dades que havíem obtingut en les altres preguntes, alguns altres vam fer una estimació i altres no vam ni saber per on tirar.

Al tornar a la classe, vam posar en comú dades que havíem obtingut, vam recopilar informació sobre distàncies que ja havíem treballat i obtingut darrerament, la primera vegada que vam anar al bibliobús, i vam arribar a la conclusió, que les passes és una unitat de mesura però que no és fiable, ja que no tothom fa la passa de la mateixa distància i no es pot utilitzar per distàncies molt grans, així que vam descobrir el perquè utilitzem universalment el metre, o en distàncies superiors, els quilòmetres.

Val a dir, que alguns alumnes, per si sols, van arribar a fer un bon càlcul, van dir que si sabíem quantes passes necessitaven per fer un quilòmetre, descobririen quantes quilòmetres hi havia de casa seva a l’escola i després es podria fer una suma, fet que nosaltres els vam dir, que amb calculadores, podien fer-ho directament amb una multiplicació.

A partir d’aquí, vam descobrir les distàncies que hi ha entre casa nostra i els llocs del món que hem treballat amb el projecte.

Mireu com caminem tots comptant les nostres pròpies passes.

FEU CLIC A LA IMATGE PER A ACCEDIR A LA GALERIA DE FOTOS