DESCOBRIM LA MULTIPLICACIÓ GRÀCIES AL METRE QUADRAT

No us heu equivocat de blog, no, esteu ben situats a cicle inicial. Ja us diem, amb aquest projecte que estem treballant aquest curs, sobre els metres quadrats, estem descobrint i aprenent continguts a un ritme molt accelerat, tant, que ens passem del què ens tocaria per curs escolar.

Mireu, tot va començar, quan les mestres ens van enviar amb uns deures cap a casa, que consistien a conèixer molt bé la casa on vivim. Ens preguntaven dades respecte l’any de construcció, si és nova, reformada o vella, quantes habitacions i espais diferents té, quantes portes, quants metres quadrats, …

Clar, nosaltres, arribem amb aquestes preguntes a casa, ens ajuden a completar la informació, i algunes famílies, van més enllà i ens expliquen què són els metres quadrats. Dit d’una altra manera, és la superfície (terra) que ocupa la casa. Normalment, es calcula per habitacions, és més fàcil, i al final, es fa una suma de totes elles. Hi va haver una família de l’escola, que van representar amb fusta un metre quadrat real, i van mesurar totes les habitacions de casa seva. Aquest metre quadrat real, el següent dilluns, va arribar a la classe, i l’Aran i en Roc, protagonistes de l’aventura, ens van explicar com ho havíem de fer per calcular els metres quadrats de la classe.

Per tal que tothom ho entengués, ens van dir, que havíem d’endevinar, quants quadrats com aquell de fusta, cabrien al terra de la classe, fins a cobrir-lo tot. Vam fer les nostres apostes, i tot seguit ho vam comprovar, mesurant realment amb l’ajuda del metre quadrat que havien portat.

Vam descobrir que la classe fa 77 metres quadrats, únicament un alumnes s’hi va acostar, en Max. Com que no vam poder-ho saber de cop, sinó que el què vam fer va ser mesurar primer quants quadrats com aquell cabien d’allargada i després quants d’ampalda. Vam dibuixar una graella a la pissarra que la vam convertir en quadradets iguals, 11 de llargada i 7 d’amplada. Després els vam comptar un a un, i vam veure que donava 77 metres quadrats. Però el Max, va ser quan ens va dir, que per no haver de dibuixar tots els quadradets i comptar-los, es podia fer una multiplicació, i vam explicar-ne el concepte, però si n’hem de resoldre, utilitzem calculadora, a tercer, ja ens explicaran als racons de matemàtiques, com calcular-les.

FEU CLIC A LA IMATGE PER A ACCEDIR A LA GALERIA DE FOTOS