Programa Tècnic/a Integració Social (TIS)

Programa Tècnics d’integració social i educadors socials.

El centre Escola Francesc Escursell i Bartalot disposa de professionals d’atenció educativa amb la finalitat de garantir l’equitat en l’accés a l’educació: Tècnic d’integració social.

En el marc del Pacte contra la segregació escolar de Catalunya, el curs 2020-2021 el Pla de Millora de les oportunitats educatives incorpora tècnics d’integració social i educadors socials als centres de més complexitat el 2 d’agost de 2022 s’aprova el Programa temporal cofinançat per la Unió Europea que té per objecte suplementar amb professionals d’atenció educativa l’activitat que es presta en els centres docents que conformen un entorn de complexitat, amb la finalitat de garantir l’equitat en l’accés a l’educació.

La contractació d’aquests professionals està cofinançat en un 40% per la Unió Europea i la resta pel Departament d’Educació això comporta el compliment d’unes mesures de publicitat i comunicació.

La incorporació de tècnics d’integració social i educador socials té com a objecte suplementar amb professionals d’atenció educativa l’activitat que es presta en els centres docents, amb la finalitat de garantir l’equitat en l’accés a l’educació.

Els objectius del Programa de tècnics d’integració social i els educadors socials cofinançat per la Unió Europea són:

– Prevenir l’abandonament prematur i el fracàs escolar.
Procurar el benestar emocional dels alumnes.
Facilitar una bona convivència en els centres educatius.
– Contribuir a l’orientació dels alumnes.
Fomentar la implicació de les famílies.
– Fomentar el vincle entre l’escola i el seu entorn.
– Contribuir al desenvolupament de plans d’àmbit comunitari.
– Reduir l’absentisme escolar.

Programa Tècnics d’Integració Social