Apadrinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles.

L’alumne padrí adquireix el compromís de vetllar per l’aprenentatge de la lectura i encomanar-li el gust per la lectura al seu fillol.

L’apadrinament lector és un projecte vertical per treballar la lectura. Es pretén: potenciar els aprenentatges per part de tots els participants, crear contextos significatius d’aprenentatges, establir lligams afectius, generar experiències positives de lectura, millorar la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperativa.

Aquesta activitat forma part de l’àrea de llengua catalana i treballa les següents  competències: lingüística, autonomia i iniciativa personal, aprendre a aprendre i aprendre a conviure.

A la nostra escola, dins de la Setmana de Sant Jordi, els alumnes s’aparellen entre Cicles i els padrins/es  llegeixen amb els seus fillols/es distribuïts per diferents espais del centre:  patis, biblioteca, gimnàs, aules,  passadissos… Prèviament s’ha fet una sessió  per a establir les parelles de lectura i tenen un primer contacte fent una activitat conjunta.