El treball per racons és una metodologia que utilitzem des de EI-3 fins a 6è PRI com a mesura d’Atenció a la diversitat. Les propostes es presenten en diferents capses.
A Comunitat de petits i Comunitat de mitjans els dividim en tres blocs:
1. Llengua (l’identifiquem amb el color verd)
2. Matemàtiques (l’identifiquem amb el color blau)
3. Autònoms (l’identifiquem amb el color groc)
Dintre de cada bloc hi ha 4 racons a elegir. En total hi ha 12 racons a cada sessió.
A Comunitat de grans els racons són de matemàtiques amb diferents graus de complexitat.
Els alumnes poden triar la parella de treball i la capsa amb les següents condicions: no poden repetir ni parella ni capsa durant el trimestre.
Fomentem així el treball cooperatiu, l’autonomia en l’aprenentatge i l’aprenentatge manipulatiu.
Per que creiem en aquesta metodologia?
- L’infant participa activament en la construcció del seu aprenentatge i pot rebre una ajuda força individualitzada.
- El fet que el material sigui atractiu i manipulable, ajuda a que l’activitat sigui més lúdica per tal d’ajudar en els aprenentatges dels infants.
- L’infant té la possibilitat de practicar l’assaig-error tantes vegades com li és necessari. De manera que ajuda a perdre la por a equivocar-se i pot millorar la seva pròpia imatge.
- Afavoreix l’autonomia dels alumnes: van aprenent a planificar-se i organitzar-se.
- L’infant ha de ser responsable del material i l’ha de cuidar i recollir.