Racons de treball

El treball per racons és una metodologia que utilitzem des de EI-3 fins a 6è PRI com a mesura d’Atenció a la diversitat. Les propostes es presenten en diferents capses.

A Comunitat de petits i Comunitat de mitjans els dividim en tres blocs:
1. Llengua (l’identifiquem amb el color verd)
2. Matemàtiques (l’identifiquem amb el color blau)
3. Autònoms (l’identifiquem amb el color groc)

Dintre de cada bloc hi ha 4 racons a elegir. En total hi ha 12 racons a cada sessió.

A Comunitat de grans els racons són de matemàtiques amb diferents graus de complexitat.

Els alumnes poden triar la parella de treball i la capsa amb les següents condicions: no poden repetir ni parella ni capsa durant el trimestre.

Fomentem així el treball cooperatiu, l’autonomia en l’aprenentatge i l’aprenentatge manipulatiu.

Per que creiem en aquesta metodologia?

• L’infant participa activament en la construcció del seu aprenentatge i pot rebre una ajuda força individualitzada.
  • El fet que el material sigui atractiu i manipulable, ajuda a que l’activitat sigui més lúdica per tal d’ajudar en els aprenentatges dels infants.
  • L’infant té la possibilitat de practicar l’assaig-error tantes vegades com li és necessari. De manera que ajuda a perdre la por a equivocar-se i pot millorar la seva pròpia imatge.
  • Afavoreix l’autonomia dels alumnes: van aprenent a planificar-se i organitzar-se.
  • L’infant ha de ser responsable del material i l’ha de cuidar i recollir.