Aula d’acollida

L’aula d’acollida és l’espai on l’alumnat nouvingut assisteix una part del seu horari escolar per tal que vagi adquirint una major autonomia personal i competència lingüística. Aquesta eina facilita l’atenció personalitzada i adequada per a aquests alumnes, tot treballant aspectes lingüístics, emocionals i de valors.

El nostre principi bàsic és garantir l’aprenentatge de la llengua, l’accés al currículum comú i el procés de socialització d’aquest alumnat. És per això que els aspectes lingüístics els treballem en petit grup però la resta d’àrees les treballem amb el grup classe, prioritzant l’àrea de medi per realitzar els projectes cooperatius amb el suport de dos mestres a l’aula.

A l’aula d’acollida també proposem projectes d’interès pels alumnes on es puguin sentir reconeguts, i parlar dels seus països d’origen, les seves vivències, etc. Volem fomentar l’us funcional del català, és a dir, que aprenguin a comunicar-se.