UNA PROPOSTA D’AIRE: CIRCUITS DE BALES

Proposem una activitat per treballar l’aire.

Aquesta consisteix en muntar un circuit per on desprès hi circularan tota mena de bales amb l’ajuda de diferents instruments.

Els infants s’adonen que hi ha bales de diferents colors, de diferent tamany, de diferent pes, de diferent material… i també estris diferents: una tapa de cassola, una manxa d’inflar globus, una d’inflar rodes de bicicleta… els infants formulen diferents tipus d’hipòtesis:

-les que pesen menys aniran més ràpid i les que pesen més els costarà més moure’s de lloc.

-les més petites circularan més depressa en canvi les que són més grans els costarà més.

-la que està feta de porexpan serà la que anirà més depressa de totes perquè és molt lleugera.

Un cop fetes les diferents hipòtesis passem a comprovar que succeeix.

Els infants s’adonen que sí, que algunes bales que són petites circulen molt ràpid però no totes, algunes d’elles com que pesen molt perquè estan fetes de materials pesants els costa moure’s, més que algunes de grans que són lleugeres.

Els infants van utilitzant els diferents estris però n’hi ha un que els costa molt esbrinar com l’han de col·locar I que han de fer amb ell perquè les pilotes es moguin. Finalment els llenço la pregunta:

-aquests estris que teniu a l’abast, que fan perquè les pilotes es moguin? Ràpidament una gran majoria diu: AIREEEEEE.

Així doncs que creieu que podem fer amb la tapa perquè faci aire i es puguin moure les pilotes? Finalment després d’una estona i fer proves, hi ha qui la comença a moure d’un costat a l’altre com si fos un ventall. Bocabadats observen com les pilotes es van movent pel circuit. També hi ha qui s’esforça en fer moure una pilota, però com que està feta de ferro, a pesar de la seva insistència la pilota esdevé quieta com una mòmia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>