QUI SÓC, QUI SOM

El món, pot ser de moltes maneres, tot depèn de la teva mirada!

Per conviure en coeducació, n’hi ha prou en ser una escola mixta?  És ben cert que amb el pas dels anys hem evolucionat partint de la solidaritat i la igualtat, tanmateix, per aconseguir un creixement personal i social dels infants i joves, és essencial el tractament dels valors vers aquesta coeducació. Per tant, es fa necessari que sigui present en el currículum com a un contingut més a tractar i a avaluar.

És per això que, la Comunitat Educativa, juga un paper important a l’hora d’ajudar al nostre alumnat a desenvolupar el seu pensament crític, analític  i abstracte. Això dóna pas a l’infant a qüestionar-se la coeducació a partir del que ens envolta i a veure  els possibles rols i estereotips de gènere, presents a les aules, a les famílies i, en general, a la societat,  per així poder prendre’n consciència, sensibilitzar i proporcionar nous models.

Un altre aspecte molt important a tenir en compte, en termes de coeducació, és la consciència que l’infant té sobre ell mateix, que s’estimi, que es valori, que prengui confiança i respecte en ell. Això farà que es fomenti aquests valors al seu entorn immediat i pugui valorar amb empatia als més pròxims i, també, als altres. D’aquesta manera, farem camí cap a l’acceptació i l’estima de les diferències i això serà possible amb el treball en xarxa de tots els agents que acompanyen a l’infant en el seu creixement i desenvolupament integral.

“Molta gent petita, fent petites coses, pot canviar el món” -proverbi africà-