El millor residu és aquell que no es genera!

Els i les alumnes de grans C de l’escola estem engrescats i engrescades en el nostre projecte sobre la contaminació i el medi ambient. Tot va sorgir d’un entorn als voltants de l’escola durant el qual ens vam trobar moltes deixalles al terra. D’aquí ens va sorgir aquesta pregunta: Per què la gent contamina?

Volem convertir-nos en “experts” per tal de conscienciar-nos i també conscienciar a la gent sobre la importància de cuidar el nostre planeta.

Aquesta setmana hem rebut dues visites importants per a nosaltres.  Per una banda, la del Toni (a través del Consell Comarcal del Solsonès) que ens ha contestat totes aquelles preguntes que teníem sobre el Centre de Tractament de Residus del Solsonès (abocador) i la  gestió d’aquests.

Sabeu quantes tones de residus arriben a
l’abocador en un dia?

El dia que més n’entren és el dilluns:135 tones!

Sabeu quants anys tarden els plàstics a desaparèixer? De mitjana tarden uns 500 anys en degradar-se, amb un mínim de 150 anys per a una bossa de plàstic del
súper i 1.000 anys per a una ampolla d’aigua!!

Per altra banda, la de la Montse (del Grup de Natura del Solsonès). També la tieta del Nil de la nostra classe. Ens ha explicat en què consistia el Grup de Natura del Solsonès i quines coses fan.  Ara ja sabem que totes aquelles persones que sentim una estima o un interès per la natura i la volen conèixer millor en podem formar part. Us hi animeu?

Hem fet també un joc de rols sobre la gestió de residus. Ens hem posat amb el nostre petit grup de projecte i  hem preparat la defensa sobre què en pensem del sector que ens ha tocat. Cap dels altres grups podia saber quin sector eren els altres. Després de la defensa i el debat hem esbrinat qui era qui! Ha sigut d’allò més interessant!

I DONCS, PER QUÈ ÉS IMPORTANT RECICLAR? RECICLAR és un acte de responsabilitat social i de cura del medi ambient.

✓ Utilitzem menys matèries primeres: recursos.
✓ Estalviem energia.
✓ Disminuïm les emissions de gasos i lluitem contra el canvi climàtic.
✓ Fabriquem nous productes.
✓ Generem ocupació.
✓ Evitem la desforestació.
✓ Preservem el medi ambient

PERÒ…  LA MILLOR OPCIÓ…..  REUTILITZAR i REDUIR!

La brossa és un tresor – YouTube:https://www.youtube.com/watch?v=IUSi_5aF96U&feature=youtu.be

Els i les alumnes de GRANC C us estem molt agraïts i agraïdes.