Els infants es prenen el joc i totes les seves accions molt seriosament! En general, acostumen a mostrar molt interès per les feines de vida pràctica (netejar els vidres, estendre la roba, rentar-se les mans, treure la pols…). Sovint no treballen com ho faríem nosaltres buscant la finalitat que ens havíem proposat, sinó que es l’afany de l’acció el que els impulsa a treballar sense importar-los que l’objectiu ja estigui assolit. De manera, que poden netejar uns vidres acabats de netejar per un company o per ells mateixos perquè el que busquen no és el resultat d’uns vidres nets, sinó el plaer d’exercitar-se netejant-los.
Aprofitant aquesta crida interna que porta els infants a actuar, anem incorporant hàbits i activitats de vida pràctica a la vida de la nostra aula.
Esmorzem amb una taula parada amb estovalles i plats. Aquesta acció tan quotidiana i simple, implica una sèrie d’activitats engrescadores com són posar les estovalles, fixar-les a la taula amb pinces, portar els plats amb cura, col·locar-los delicadament a la taula comptant que hi hagi els necessaris… I desprès d’esmorzar, espolsar les estovalles, plegar-les, escombrar sota la taula, rentar els plats, eixugar-los i deixar-ho tot apunt per l’endemà. A més de tota aquesta feina que permet als infants d’actuar i exercitar-se, aquesta acció porta associats una sèrie de valors i aprenentatges com ara la cura de l’altre, el servei a la comunitat, l’ordre i l’organització, l’espera, la paciència, l’empoderament i la confiança en un mateix, l’autonomia…