L’AGRAÏMENT, UN RECONEIXEMENT DES DEL COR

Estem vivint una nova era, que se’ns ha imposat de cop i de forma obligada. La situació actual ens ha generat moltes inquietuds i incerteses. És important mantenir una mirada vers aquestes circumstàncies estranyes i veure que són plenes d’oportunitats úniques. Hem hagut de replantejar, d’una forma ràpida i accelerada el com i el què de tot plegat. Hem après a conviure amb una de les poques certeses que tenim, que és l’ara. Hem recuperat la relació familiar i el compartir temps i espai amb els nostres i també hem pogut presenciar una millora de la qualitat del nostre entorn natural. Tot plegat quan tot això passi hem de tenir memòria i conservar alguna d’aquestes rutines per sempre més. Valorar les petites coses del dia a dia, aquelles que potser abans no apreciàvem.

Som conscients de tot el que hem arribat a aprendre els uns dels altres en aquesta etapa de confinament? Com hem teixit els vincles entre iguals, professorat i família? Què ens ha aportat i ens endúiem d’aquesta situació viscuda?

Ens hem omplert de força, energia i ganes de seguir i ara és quan podem dir que a totes i tots ens ha ajudat aquest temps per valorar molts aspectes. L’important de tot és que ens ha ensenyat a viure-ho com a una nova oportunitat per créixer com a persones, a donar valor a les petites coses amb intensitat. L’essencial és saber que estàs allà i sentir que estan a prop teu, oferint un acompanyament que va molt més enllà, de la presència física, de les mirades a través de la pantalla, d’un petit somriure, d’una paraula que t’ajuda en el moment oportú, d’una connexió virtual entre ambdós, d’una escolta activa, d’un saber que necessita aquell infant, aquella família… Un acompanyament que genera un vincle fort, que es va teixint dia rere dia, dibuixant un munt de sensacions, emocions i sentiments que plegats escola i família acompanyem de la millor manera possible, per construir un futur millor i perquè cada infant aprengui a valorar allò que realment és imprescindible.

En l’àmbit educatiu, són molts els agents que intervenim i fem possible la complicitat, el treball col·laboratiu, amb la força de les famílies. El compromís i la corresponsabilitat que compartim són claus i essencials i cal posar consciència en aquest fet. I és quan algú et confia alguna intimitat, compta amb tu per demanar-te ajuda o simplement et mostra estima a la seva manera.

Cal recordar, també, que gràcies a les noves tecnologies hem pogut portar les aules a través d’una pantalla, facilitant la connexió entre iguals i adults, per tal de poder establir una comunicació directa, mantenir diàlegs, seguir fent debats, conferències i intentar adaptar el sistema educatiu que estàvem fent fins ara, a través de les TIC.

Finalment, i no per això menys important, s’ha de valorar i accentuar l’esforç dels principals protagonistes d’aquesta vivència; els infants. Al llarg del confinament, ens han demostrat un gran poder d’adaptació a les circumstàncies sense deixar mai de somriure i donant-nos a tots i totes una lliçó de vida.

Des de l’escola El Vinyet ens emportem un regal; una motxilla carregada de nous aprenentatges i oportunitats. És per això que volem llençar un missatge d’agraïment immens cap a tots els infants i famílies, per confiar en nosaltres i per navegar cap a la mateixa direcció i mirada, dins del mateix vaixell.

Viure com a una nova oportunitat per aprendre, aprendre com a nova oportunitat educativa!