La segona faula Montessori

Clica per veure les imatges

Les faules Montessori o còsmiques brinden als infants coneixements de ciència i cultura, despertant la seva curiositat, animant-los a investigar i desenvolupant el seu pensament crític.

Al primer trimestre vam explicar la 1a faula: la creació de l’Univers i la Terra. Aquesta ens va obrir molts camps per treballar com les constel·lacions, les capes de la Terra, accidents geogràfics com el volcà…

I ara hem explicat la 2a: la història de la vida  i la llarga línia negra. Dues històries que ofereixen als infants com va aparèixer la vida.

Al Vinyet la segona faula l’expliquem en grup reduït, així els alumnes poden exposar els seus dubtes i fer les seves aportacions al tema amb més fluïdesa. Cada tutor/a són els responsables d’explicar la faula al seu grup. Així són coneixedors en primera persona dels coneixements previs dels alumnes, del que es qüestionen i els seus interessos, facilitant el treball d’aprofundiment dels diferents sabers i competències a l’aula.