Joc i aprenetatge

«Jugar no és un descans de l’aprenentatge. És un aprenentatge interminable, encantador, profund, atractiu i pràctic. És una porta al cor del nen» -Vince Gowmon

«Jugar és la forma preferida del nostre cervell per aprendre» – Diane Ackerman

«Tots els aprenentatges més importants de la vida, es fan jugant» – Fransesco Tonucci

«Els nens/es necessiten la llibertat i el temps per jugar. Jugar no és un luxe, és una necessitat» – Kay Redfield Jamison

Si al cercador posem les paraules clau: «joc, infant, pati, escola», trobarem un munt de frases cèlebres, d’infinitats d’autors, pedagogs/gues, doctors/es, etc. que ens diuen que per aprendre millor es necessari el joc.

Aquest curs escolar per fi, hem pogut tornar a la «normalitat», fer fi, podem observar per la finestra i veure com comparteixen espai i joc els infants de I-3 amb els infants de sisè; uns tot just comencen a caminar, els altres estan a un pas de fer una gran passa gegant cap a una altra etapa de la seva vida… però tots junts comparteixen un espai on creixen, es relacionen, aprenen, cauen i es tornen a aixecar… tot i que encara no és el pati dels nostres somnis, per a ells i elles, és el seu pati, i amb imaginació i molts somriures fan que es converteixi en el millor pati que hagin somiat.