El nostre hort.

L’hort de l’escola El Turó de Montcada i Reixac des de fa molts anys ha sigut una eina d’aprenentatge i com no ara que som escola verda. El de fins al curs  2009-10 era de 3’20×5’20, que estava a una de les terrasses de l’escola (foto), això sí feia goig veure’l. EL gener del 2011  vam  inaugurar  un de nou a l’entrada de l’escola que el va subtituir de 7,20×7,30.  Ara en el nou treballem més còmodament al tenir més espai per moure’ns a l’hora setmanal d’hort que fem els de 3r, 4t , 5è i 6è.

imgp9017

Com estem per la defensa de la sostenibilitat del nostre planeta, un dels trets d’identitat més importatnts de la nostra escola, el nostre hort és ecològic. Tot el que utilitzem és natural i ho fem amb tota la naturalitat, no volem malmetre el medi ambient. No utilitzem productes químics, practiquem la fertilització orgànica, les rotacions i l’associació de cultius.

Utilitzem el sistema de “parades en crestall” dissenyat pel mallorquí Gaspar Caballero de Segòvia,  adaptat a les mides del nostre hort.

L”hort està complementat pel compostador, la zona de plantes aromàtiques i ornamentals, els arbrets fruiters, l’armari d’eines i l’estació meteorològica.

imgp02261