Música

La música no és només una disciplina artística; nombrosos estudis científics avalen la importància d’aquesta en el desenvolupament cognitiu, psicomotriu i afectiu de l’alumnat.

De tots els beneficis que suposa rebre una bona educació en l’àmbit musical, volem destacar els següents:

• Des de l’àrea de música es fomenta l’escolta activa, l’atenció, la concentració, el treball cooperatiu, l’esforç i la perseverança.
  • La música cohesiona els col·lectius i connecta les persones. És l’àrea més integradora, inclusiva i transversal.
  • La música té un paper fonamental en el manteniment de la llengua, cultura i tradicions pròpies.
  • La pràctica musical, a través del cant, de la dansa i de la pràctica instrumental, afavoreix el desenvolupament de la capacitat lingüística, expressiva i psicomotriu dels infants.
  • L’educació musical millora la convivència, desenvolupa l’empatia, l’autonomia i l’autoestima de les persones.
  • L’educació musical ajuda a desenvolupar la creativitat i la sensibilitat estètica alhora que educa pel bon gust i el sentit crític dels futurs ciutadans.
  • Segons la neurociència, la música és la millor gimnàstica pel cervell, ja que l’activa de manera global i permet guanyar en plasticitat, creant noves i millors connexions neuronals. A més, activa la part emocional del cervell, que és fonamental per a poder crear aprenentatges significatius.
  • A més a més, diversos estudis han demostrat una relació directa entre l’educació musical i el rendiment acadèmic en altres àrees del coneixement, com les matemàtiques, la llengua i les ciències.