ANGELICA DASS (3R)

Som les nenes i els nens de l’Escola el Turó de la classe dels ossos polars de 3r. A continuació, explicarem un projecte que estem realitzant sobre una artista que es diu Angelica Dass.

L’Angelica Dass és una artista que treballa fent fotografies de gent de 18 països i 30 ciutats viatjant arreu del món per combatre les etiquetes de colors associades a les races. Aquesta artista va començar a elaborar aquest projecte perquè quan era petita no entenia que el color carn fos d’un rosa ataronjat quan la seva pell era més aviat del color de la xocolata amb llet.

El seu projecte Humanae consisteix a fer fotos de 4000 persones perquè tal com explica no existeix la classificació del color blanc, negre, groc i vermell. Ella explica a partir dels colors de la pell de la seva família fent semblances amb els diferents menjars, per exemple color porcelana, cacauet, avellana, mel, xocolata, vainilla, maduixa, cotó, entre d’altres. Amb la seva professió fa fotografies amb un fons blanc i agafa un quadrat petit del nas de cada persona, pinta el fons i posa un codi amb la seva paleta de colors anomenada PANTONE.

Després de conèixer a l’Angelica Dass, hem fet un projecte amb fotografies de cadascú de nosaltres. Hem entrat al nostre correu electrònic per descarregar la nostra fotografia. A continuació, hem entrat en una pàgina web per treure el fons de la foto i a un altra per trobar el color de la punta del nostre nas. Hem pogut aconseguir el nostre color a partir d’un codi que s’anomena Hex. Després ens vam dirigir a una altra pàgina web per carregar la nostra fotografia i afegir el codi Hex al fons de la nostra imatge. Seguidament, vam descarregar la imatge i les vam imprimir per crear una instal·lació artística.

A nosaltres ens va agradar molt aquest projecte, i per això mateix demanem fotografies a les famílies, a les classes, a les mestres i a tothom que vulgui participar en el nostre projecte i encarregar-nos de fer el mateix procés amb totes les imatges i crear una instal·lació molt més gran. Estarem molt contentes i contents que ens envieu fotografies al correu electrònic nuriagrau@escolaelturo.com

Esperem que amb aquest projecte ens ajudeu a combatre els estereotips de color de pell i us animeu a enviar-nos fotografies! Gràcies per la vostra col·laboració.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *