Experimentem amb el so!

Al llarg de la Setmana Verda, els i les alumnes de 4t hem treballat el SO i la CONTAMINACIÓ ACÚSTICA.
En grups vam fer diferents experiments, vam extreure les nostres hipòtesis i, finalment, vam arribar a les conclusions.
Ens va agradar molt fer aquest tipus d’activitats d’experimentació e iniciació al métode científic.

Aquí us deixem el vídeo. Estem segurs i segures que gaudireu amb les nostres jornades de ciència:

https://youtu.be/0hk2cBK1PGk

 

Haikus: poesia japonesa.

Quan vam llegir a la pissarra la paraula HAIKU vam sorgir moltes respostes a la pregunta “Què és?” i ningú sabíem què significava.

Un haiku és un tipus de poesia d´origen japonès. Els haikus s´escriuen, segons la tradició, en tres versos sense rima, de 5, 7 i 5 síl·labes, respectivament. Fan referència a la natura o a la vida quotidiana, i molts cops fan referència al moment de l´any.

Un cop ja sabíem el seu significat, els nens i les nenes de la classe de 4t vam anar al nostre hort a observar-lo en primavera i dedicar-li un petit poema del que trobéssim més interessant d´allà: les maduixes, l´aloe vera, les margarides…

Clica a la imatge i podràs llegir totes les nostres creacions.

Setmana Sense Soroll 2021

Del 26 d´abril al 2 de maig se celebra a Catalunya la Setmana Sense Soroll per promoure iniciatives de prevenció de la contaminació acústica. Sota el lema “Stop soroll” es té com a objectiu millorar la qualitat acústica del nostre entorn.

Nosaltres, els nens i les nenes de 4t, hem mesurat la quantitat de so que hi ha a la classe mentre fem la lectura al matí. No ens adonem que sense voler, parlem molt fluixet i que de mica en mica, hi ha més soroll a la nostra aula. Si us fixeu bé, ho vam fer genial i hi havia un 0% de soroll! Silenci total!

Una altra activitat que vam fer, va ser treballar la poesia al nostre Hort d´en Jon. Allà, vam aprofitar per mirar quina era la quantitat de so que hi havia, uns 25dB aproximadament.

Continuarem analitzant el so i el silenci a la nostra escola! #SSSoroll2021

Concurs Apilo XII

Hem rebut un diploma per la nostra implicació en la Missió Apilo XII, la campanya per fomentar la recollida selectiva entre els nois i les noies i per sensibilitzar-los en la bona gestió d’aquests residus. La col·laboració conjunta ha fet possible que a la nostra escola s’hagin recollit 17 quilos de piles usades que seran ben tractades.