LA HISTÒRIA DE L’ESCOLA

escola1

LA HISTÒRIA DE L’ESCOLA

La inauguració d’aquesta escola té lloc el 30 de setembre de 1935. Fou construïda al mig del Parc Municipal “Alcalde Boixareu”.
Durant els anys de la guerra civil, a l’edifici es donà acollida als ferits, servint com a hospital. L’escola va haver d’instal·lar-se en un altre lloc fins a finals dels anys 40, que es pogué recuperar.

El 19 de novembre de 1962 es posà en funcionament per primera vegada el menjador escolar.
El 30 de setembre de 1963 s’instal·là per primer cop una aula destinada a pàrvuls.
L’any 1968 s’organitzà la biblioteca del col·legi, amb la recollida de llibres que ja hi havia al centre, amb noves adquisicions i amb la donació del “Comú de Particulars”, entitat cultural que existeix al poble.
L’any 1969 es creà una aula d’educació especial.
Degut al progressiu augment de la matrícula del col·legi i la concentració escolar dels diferents pobles de les rodalies, l’any 1971 es construí un nou edifici emplaçat en una petita parcel·la del parc.
I en tota aquesta història el col·legi pren el nom de “els Raiers” l’any 1983, posant de relleu la feina que havien fet durant molts anys una colla d’homes “aventurers” de les nostres contrades.

Al 2010 s’iniciaven les obres d’ampliació i reforma ; l’escola ocupava tres espais: els dos edificis més un mòdul  prefabricat i provisional:
– Raiers I, on hi ha part d’Educació Infantil i de Primària
– Raiers II, edifici on es realitzava Cicle Inicial.
– Raiers III, el mòduls on es realitzava primer curs del segon cicle d’Educació Infantil (P3)

Actualment, l’Escola Els Raiers és un edifici antic amb les prestacions d’una escola nova, amb dos adjunts formant una única unitat.