LA CLASSE DE P5 FA L’OBSERVACIÓ DEL SOL

Les i els alumnes de P5 de l’Escola Els Raiers hem realitzat l’observació del Sol durant tota la jornada escolar a través de la projecció de l’ombra sobre un objecte.

Primer vam pensar que el Sol es movia.

Experimentant sobre nosaltres mateixos vam deduir que nosaltres, és a dir la Terra, es movia girant molt a poc a poc. Un moviment que dura 24 hores, un dia.

Aquest experiment ha estat publicat a la web de la WORLD WEEK SPACE

PROJECTE PRESENTACIÓ KA2. PAÏSOS PARTICIPANTS.

Com bé sabreu els alumnes de 6è aquest any viuran l’experiència del KA2 ( vindran polonesos, turcs, italians, romans i búlgars ) i viuran una setmana plena de diversió i excursions.

Els països participants al Projecte ERASMUS K2 són: Itàlia, Bulgària, Turquia, Polònia i Rumania.

A continuació us presentem una petita informació de cada país:

ITALIA

Itàlia és un país d’Europa del sud, que forma part de la Unió Europea (UE). El seu territori consisteix en la Península Itàlica i de dues grans illes en el mar Mediterrani: Sicília i Sardenya. Envoltada al nord per Alps, limita amb França, Suïssa, Àustria i Eslovènia.Compta amb dos estats independents: San Marino i Ciutat del Vaticà, enclavats dins el territori italià. Forma part del grup de les vuit nacions més industrialitzades del món i està plena de tresors que reconstrueixen la història de les bases de la civilització occidental.Itàlia va ingressar a l’OTAN i Unió Europea sumant-se a la creixent unificació econòmica i política d’Europa occidental, incloent l’adopció de l’euro en l’any 1999. Cliqueu aquí per veure fotografies.

BULGARIA

Bulgària és un estat del sud-est d’Europa. Està situat a la part oriental de la península Balcànica i ocupa el 23% del seu territori. Limita amb Romania al nord, amb Sèrbia i Macedònia a l’oest, amb Grècia i Turquia al sud, i la mar Negra a l’est. La capital i la ciutat més gran n’és Sofia; altres ciutats importants són, Varna, Burgas i Russa. Amb un territori de 110.879 km², Bulgària és el 16è estat més gran d’Europa.

Les cultures prehistòriques organitzades van començar a desenvolupar-se sobre les actuals terres búlgares durant el període neolític. La seva història antiga va contemplar la presència de tracis, grecs, perses, celtes, romans i altres. L’aparició d’un estat búlgar unificat es remunta a l’establiment del Primer Imperi búlgar el 681 de la nostra era, que va dominar la major part dels Balcans i va funcionar com un nucli cultural per als eslaus durant l’edat mitjana. Va durar fins a l’any 1018 quan va caure sota el domini bizantí. Va renéixer amb el Segon Imperi búlgar el 1185, que arribà al punt més alt de poder i expansió territorial a la primera meitat del segle XIII, i va existir entre 1185 i 1396, quan fou vençut per l’expansió de l’Imperi otomà el 1396. Cliqueu aquí per veure fotografies.

POLONIA

Polònia (en polonès Sobre aquest so Polska, oficialment anomenada República de Polònia (en polonès Sobre aquest so Rzeczpospolita (Polska), és un país situat a Europa Central i membre de la Unió Europea (UE). Té una extensió territorial de 312 685 km².5 amb una població de més de 38,5 milions de persones, Polònia és el sisè país més poblat de la UE i és un Estat unitari dividit en 16 subdivisions administratives. el territori polonès, que limita amb el mar Bàltic, comprèn en la seva porció més gran al nord part de la gran plana europea i abasta al sud territori muntanyós dels Sudets, els Carpats i la serra de Santa Creu. la seva capital i ciutat més poblada és Varsòvia, però, el centre acadèmic-cultural és la segona ciutat més gran, Cracòvia. Cliqueu aquí per veure fotografies.

RUMANIA

Capital: Bucarest

Moneda: Leu rumano

Población: 19,71 millones

Romania es trova al sud-est d’Europa. Limita al noroeste con Hungría, al suroeste con Serbia, al sur con Bulgaria, al sureste con el Mar Negro, al este y norte con Ucrania, y al este con la República de Moldavia. Iambe Romania compta amb pastajes maravillosos, muntanyes esplèndides, turons i valls bonics, planes fèrtils i nombrosos rius i llacs. Una quarta part del país està coberta per boscos que protegeixen una de les faunes més riques d’Europa. El riu Danubi, després de travessar vuit països, acaba el seu viatge al Mar Negre, no abans de formar una de les zones humides més grans i bio-diversificades, el Delta del Danubi.

Cliqueu aquí per veure fotografies.

S.O.S. ALERT !!!!!

THE DAY BEFORE YESTERDAY, THE SCHOOL’S STUDENTS WERE TO SEE THE SCHOOL HALL, AND THERE WOULD LIKE TO COME WITH A UNLOCKABLE SURPRISE: TWO PADDED PUMPKINS.

WE ASK YOU NOT TO PISE MORE PUMPKINS SO THAT THE PUPILS DO NOT RETURN TO FIND THIS DECEPTION

THANK YOU

Dimarts passat  uns alumnes de l´escola  van anar a veure l’hort de l´escola i es van emportar una gran decepció: dues carbasses estaven xafades.

Demanem que no trepitgeu les carbasses i respecteu l’hort per a que els alumnes no es tornin a emportar aquesta decepció.

Moltes gràcies

Taller CS

P3 A LA LUDOTECA

Al llarg d’aquest curs, els alumnes de P3 de l’Escola els Raiers han gaudit de l’espai Municipal LA LUDOTECA LES AIXALDES un cop al mes. mireu que bé s’ho han passat!

PROJECTE: ELS OFICIS

Les nenes i nens de 2n, aquest trimestre hem fet el projecte ELS OFICIS. Els pares i mares ens han convidat als seus llocs de treball o ens han vingut a explicar com és la seva feina i les eines que utilitzen. Hem après moltes, moltes coses.

MOLTÍSSIMES GRÀCIES A TOTS ELS PARES I A TOTES MARES.