5è i 6è Representants al Consell de la Infància de Castelldefels

L’escola Els Pins de Castelldefels, representada al Consell de la Infància.

Fa una setmana vam participar en l’elecció de dos alumnes de 5è curs que representaran l’escola al Consell de la Infància, junt amb els alumnes de 6è que ja ho feien l’any passat.
Tot l’alumnat de 5è va preparar la candidatura aportant la seva opinió i el seu punt de vista sobre tot allò que els agrada de Castelldefels així com els aspectes a millorar. Aquells i aquelles més decidits a ser candidats, a més a més, van explicar les raons de perquè volien ser-ho, mostrant, en la majoria dels casos, el seu compromís amb els assumptes d’actualitat de la ciutat.
Així doncs, els dies 26 i 28 d’octubre, una representant del Consell va fer una visita al centre on va tractar temes diversos amb els alumnes de 5è: situació actual de la pandèmia per la Covid-19 i les conseqüències que està tenint , desigualtat al món i les seves causes i efectes,.. ens va parlar de l’adultcentrisme i de la importància de donar veu als infants en temes en els que ells/elles són els protagonistes.
Finalment es va fer una votació en la qual, cada alumne donava el seu vot als diferents candidats. Aquests nous representants (n’hi ha un de cada grup) es mantindran durant els propers dos anys, essent responsables de tot un repte!!
Un d’ells assististirà a les diferents reunions i esdeveniments organitzats pel Consell i l’altra serà el portaveu al centre.
Ens agrada formar part d’aquestes iniciatives que permeten al nostre alumnat conèixer com funciona el món que els envolta i fer-los partíceps en les decisions que afectin al seu present i al seu futur!
Tutor/ores de 5è i 6è