5è Visita Cal Ganxo

El passat 21 d’octubre els alumnes i les alumnes  de 5è curs van realitzar una visita a Cal Ganxo, en ple Parc Natural del Garraf. L’objectiu principal d’aquesta sortida era conèixer l’hàbitat de l’àliga cuabarrada -una de les espècies més emblemàtiques del Parc- , quins… Llegeix més»

Projecte vers l’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA) curs 20/21

L’escola Els Pins participa aquest curs en el projecte per a l’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA) amb un projecte anomenat “Tots i totes cap a l’èxit educatiu”. Aquest projecte engloba dos modalitats:

Modalitat A: Reforç educatiu extern, “ Tallers d’oralitat en llengua anglesa” en horari lectiu i SEP. Les competències treballades són: la competència lingüística anglesa i la d’autonomia i iniciativa personal. Aquest taller està impartit per agents externs als infants de 5è i 6è.

Modalitat B: Extensió educativa amb un component lúdic, en horari lectiu són els  “Tallers  artístics per millorar les competències socials, artístiques i tecnològiques”. Els tallers són d’Art, Teatre i Steam. Aquests tallers són impartits per agents externs experts als infants de 4t, 5è i 6è.

Aquest projecte finalitzarà el juny de 2021 i està adreçat a  l’alumnat de 4t, 5è i 6è.

Aquesta actuació forma part del Programa d’orientació i reforç per a la millora i suport en l’educació del Ministeri d’Educació i Formació Professional, la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digitar Sub-direcció General de transformació Educativa i està cofinançat pel Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020.

En Línia TV2

El passat 14 d’octubre vam participar al programa En Línia de TV2. La Mònica, la Carme i l’Andreu van explicar el projecte Watsomapp que, des de fa tres anys, hem implantat a l’escola, de la mà de IBM i de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació.

En aquest projecte d’innovació tecnològica fem servir intel·ligència artificial per millorar la cohesió social i, per tant, el rendiment acadèmic.

L’Escola Els Pins hem estat la primera escola a Catalunya en participar d’aquest projecte i actualment estem implicats també en el desenvolupament tecnoògic del programa.

Nou projecte ERASMUS+ a l’escola!

Estem molt contents de poder-vos informar que aquest curs ens han concedit un  projecte Erasmus+ Ka229 !

En aquest cas, es tracta d’un projecte internacional d’intercanvi escolar que durem a terme conjuntament amb 5 escoles de diferents països: Bulgària, Itàlia, Grècia, Turquia i Regne Unit.

The Voice of The Earth Project (2020-22) és un projecte transversal de dos anys que té per objectiu abordar alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’agenda 2030 : objectius ambientals i climàtics, de valor social i educatiu… El nostre repte treballar plegats amb més de 2000 infants d’entre 3 i 11 anys i posar el nostre granet de sorra en formar ciutadans/es conscients i actius, capaços de prendre la iniciativa i de construir un futur millor i més sostenible.

Durant els dos anys del projecte i, amb l’anglès com a llengua vehicular, treballarem activitats de forma conjunta amb la resta de països participants.

Per una banda, els nostres alumnes cooperaran virtualment per a desenvolupar les diferents activitats del projecte i per l’altra, participarem en mobilitats presencials en les trobades que es faran a cada país participant ( mestres i alguns alumnes CS).

Iniciem una nova experiència internacional que n’estem segurs que ens aportarà moltíssimes coses positives a tota la Comunitat educativa dels Pins.