Treballem la lecto-escriptura a P5 tot jugant!!

Cada setmana a les aules de P5 ve la CAIXA DELS SONS que porta un nou so que hem de descobrir.

A partir d’aquesta caixa realitzem diversos tipus d’activitats que ajuden als infants a prendre consciència fonològica dels sons que formen les paraules:

  • Busquem dins la caixa diversos objectes i entre tots escrivim el seu nom a la pissarra.

 

  • Un cop hem escrit moltes paraules a la pissarra obtingudes dels objectes que han aparegut dins la caixa pensem quin és el so comú que hi ha entre totes i deduïm quin és el SO/LLETRA que ens ha vingut a veure avui.
  • Seguidament busquem per la classe altres coses que tinguin aquest so

  • Després la mestra posa sobre les taules moltes imatges i els nens/es han de buscar aquelles que tinguin el so que estem treballant i enganxar-les a la pissarra.

  • La Lila que és el monstre de la classe devora lletres, li col·loquem la lletra/so que treballem avui i tot ajuntant el monstre amb les vocals que tenim a la pissarra juguem a llegir síl·labes

  • Cada nen/a té un sobre decorat per ell/a mateix on té les vocals amb petits papers de diferents colors i  els sons consonàntics que hem anat treballant al llarg del curs amb papers blancs. Un altre dia juguem amb  el Sobre de les Lletres on la mestra va donant consignes de les síl·labes que els nens/es han de composar i cada infant ho fa amb els seus paperets. Inicialment comencem per síl·labes, després paraules curtes (monosíl·labs) i mica en mica anem composant paraules més llargues.

A tots els nens i nenes aquestes activitats els hi agraden molt i es posen molt contents i entusiasmats quan troben alguna paraula que té aquell so nou que ha aparegut a la caixa dels Sons o quan són capaços de compondre paraules amb els papers de lletres tots sols.

És una manera d’aprendre a llegir i escriure jugant!!!

Veure més fotografies