Treballem els números a P3

Convivim en un món on els números ens envolten. Alguns són banals però d’altres són molt importants, com per exemple, el telèfon dels pares, i és important conèixer-los. En aquest itinerari d’aprenentatge apropem els números als infants per facilitar  l’aprenentatge de conceptes matemàtics de manera vivencial.

Els nombres són un concepte abstracte que els infants comencen a aprendre ben aviat. Ja de ben petits/es els ensenyem a comptar amb els dits quants anys tenen, els expliquem quants dies falten perquè arribin les festes més assenyalades en el calendari, comptem els dies que té la setmana i  intentem situar-los en aquest entorn en el que vivim on tot es classifica i es medeix amb nombres. Però cal saber que per un infant un nombre no té el significat que té per un adult. Al principi el que fa l’infant és enumerar una sèrie d’elements i prou, és més tard que comença a identificar el nom final que ha dit en acabar de comptar una sèrie d’elements amb una quantitat determinada i és en aquest moment quan comença a adquirir un significat del nombre. Aquest significat es va modificant i ampliant poc a poc i compleix una funció determinada. Els nombres són tant importants com les lletres. Són un altre llenguatge que cal anar coneixent i per això a l’escola els ensenyem aquest llenguatge a partir de jocs i activitats quotidianes com fer números amb diferents materials naturals, comptar quants alumnes estem a l’aula i quants estan a casa, fer amb plastilina les  grafies dels nombres, representar els nombres amb el nostre cos, buscar-los per l’escola, diferenciar-los de les lletres, resseguir la seva grafia amb materials diversos, etc. 

Veure més fotografies

Aquests dies hem demanat a les famílies de P3 que complementin el treball que realitzem a l’aula tot buscant números pel carrer. En aquest mur virtual aniran penjant les fotografies que realitzin amb els números que trobin. Cliqueu la imatge per accedir-hi.