Sortida a les coves del Toll

Aquest divendres 12 de març, tot l’alumnat de 4t vam gaudir d’una sortida espectacular. Si, ho va ser, perquè molt a prop de casa nostra, a Moià hi ha un dels jaciments prehistòrics més importants. En aquest paratge hi ha el fòssil més gran de tot Europa, on hi van viure els nostres avantpassats  Neandertals i Homo sapiens.

Després de visitar la cova i escoltar totes les explicacions dels monitors sobre les excavacions i descobriments que s’hi han fet, vam poder “viure” en primera persona un petit viatge en el temps a través dels estris i invents dels primers homínids en les etapes del Paleolític i Neolític.

Descobrir com polien les pedres per fer ganivets o com feien foc. I per acabar ens van ensenyar a fabricar un brunzidor, un petit aparell de corda i fusta que tant serveix per fer música com per espantar els animals o fins i tot per caçar-los.

Així que, tot plegat va ser una bona manera de conèixer més a fons la Prehistòria. No ens queda pas tan lluny!!

Veure més fotografies