Una de les metodologies que portem a terme a Educació Infantil és el treball mitjançant racons.
Consisteix en dividir el grup-classe en diferents espais on en cada un d’aquests es realitza una activitat més o menys autònoma atenent la seva dificultat.
L’alumne pot triar quin racó vol jugar aquell dia, d’aquesta manera aprofitem l’interès i la motivació de l’infant i potenciem l’aprenentatge significatiu.
Els racons que portem a terme a P5 són:
- Escrivim una carta per qui vulguem ajudats per la mestra i fem un dibuix.
- Aprenem a dibuixar el què triem mitjançants uns patrons de dibuix i escrivim un títol.
- Cosim! (practiquem la motricitat fina).
- Blocs lògics (juguem a buscar les figures geomètriques que ens indica l’etiqueta).
- Imans (hem de crear mitjançant figures imantades la imatge que hem triat).
- Pintem amb pintura un paisatge d’hivern sobre paper de cel·lofana blava.
- Juguem a escriure una paraula buscant les lletres.
- Juguem a la Oca i al Dominó.
- Composem amb pals de polo de colors diverses formes.
- Penso i raono amb el joc del “LOGICO”.
- Pintem amb ceres i fem màgia després amb un escuradents!
- Juguem amb l’ordinador.
- Ens convertim en cuiners i elaborem plats de menjar amb plastilina (cada plat ens diu què és el que hem de cuinar: 9 pèsols, 3 pastissets, 5 pastanagues…).
Cal dir que durant el curs anem variant els racons i introduint de nous.