Psicomotricitat a P3

Els nens i nenes de P3 gaudeixen setmanalment d’una tarda de psicomotricitat. Durant les sessions, oferim material divers que permet als infants fer el que necessiten en cada moment. Aquesta pràctica es basa en el joc lliure a partir d’un material que convida al joc sensoriomotor: matalassos, pilotes, figures d’escuma, fulls de paper, blocs de construcció… Es tracta de deixar desenvolupar al grup en el joc espontani, en un entorn  ideal per trepar, construir, saltar, estirar-se, amagar-se…

La capsa de cartó n’és un clar exemple, ja que ens ofereix una possibilitat d’aprenentatge increïble!! A partir d’aquest material no estructurat, tan senzill i versàtil aprenem a situar-nos en l’espai (dins- fora, a dalt- a baix, a sobre- a sota…), a descobrir diferents maneres de desplaçar-nos, d’amagar-nos, tot potenciant el joc simbòlic i la imaginació.

  

La psicomotricitat ajuda als infants a formar-se de manera global i  cadascú  ho fa al seu ritme. Un espai on poden decidir a què jugar, com relacionar-se i actuar en funció del seu estat d’ànim. Això sí, seguint unes normes de convivència.

Les sessions s’organitzen en fases que es succeeixen de manera ordenada:

Ritual d’entrada

És un moment de cohesió de grup, per recordar  les consignes per a poder jugar lliurement i amb respecte sense fer-nos mal i sense fer mal als companys/es.

Fase d’expressivitat motriu

Els nens i nenes a partir de les seves inquietuds o necessitats, poden realitzar  aquells jocs que els hi vinguin de gust amb el material proposat.

Ritual de sortida

L’objectiu d’aquesta fase és la de concloure la sessió amb la recollida conjunta del material

Fase de relaxació

En aquest moment els nens i nenes s’estiren a terra o seuen a les cadires a l’aula i s’apaguen els llums. La música afavoreix un clima més relaxat. S’incideix en el treball de la respiració. De vegades ens fem massatges mútuament.

Veure totes les fotografies