Jornada de la ciència 2019

El passat 14 de novembre es va celebrar a Catalunya la 24a Setmana de la Ciència. Un any més, vam dedicar dos dies sencers a experimentar i descobrir aspectes científics de multitud coses que tenim al voltant. Gràcies als tallers i la col·laboració de moltes famílies vam poder gaudir de la ciència sense parar. Cliqueu els links per veure totes les fotografies!!!!

Els més petits de l’escola van experimentar amb els següents tallers:

A prova de fuga Magnetisme El pebre que fuig

També van gaudir molt amb els experiments que les famílies ens van presentar. La Encarna i la Núria ens van ensenyar com funciona un volcà i la Noemí com viatja el so. Amb l’Emma i la Ma José van fer planetes i amb la Sílvia unes magnífiques bombolles. La màgia dels colors la va portar el Joan, que també els va ensenyar a fer un aerolliscador. Que divertida que és la ciència!!

Cicle inicial va iniciar la jornada fent tallers on van fer moure llaunes gràcies a la electricitat estàtica, van experimentar amb imants i van fer dibuixos en un plat que van aconseguir moure.

Cursa de llaunes Magnetisme Dibuixos animats

Ells també van fer moltes activitats amb famílies de la escola! La Sara i la Sílvia els van ajudar a crear aerolliscadors amb globus i CDs, a decorar bonics pots amb pintura fluorescent per simular estrelles i van construir un coet amb globus i una canya. La Zaida i la Marta els van ensenyar a inflar globus sense bufar i la curiosa espelma que beu aigua!

Els nens i nenes de cicle mitjà són uns científics boníssims i s’ho van passar molt bé realitzant els seus tallers:

Descomposició del color negre L’aigua que puja Dues copes

A la tarda els alumnes de 3r van tenir una xerrada de la Marisol i la Maria del Mar sobre l’alimentació i els bons hàbits i al final de tot van fer un joc amb les tauletes digitals. Els nens i nenes de 4t van rebre la visita de la Sara i la Maria José que els va convidar a fer submarins amb material reciclat. Van investigar quan surava o s’enfonsava, depenent de l’aire que portava el submarí. Aquí en teniu totes les fotografies!

Els i les alumnes de cicle superior no es van ser menys i van gaudir de dos dies de molts descobriments. Des del fluid no newtonià als hologrames, els tallers van ser un èxit:

Hologrames Ous de tota mena Fluid no newtonià

A 5è van tenir la sort de comptar amb el Carles i la Eva que els van explicar el funcionament del rellotge de Sol i en van poder fer un cada un! I a 6è van comptar amb a Maria del Mar i la Marisol que els van parlar de l’alimentació saludable. I a més a més van visitar l’institut Manolo Hugué on van fer tallers que els van preparar els alumnes de l’insitut.

Quins dos dies! Un any més, una jornada que compleix el seu objectiu: apropar la ciència als nens i nenes d’una manera engrescadora.