Jornada de la Ciència 2018

Els dies 14 i 15 de novembre vam celebrar la VII Jornada de la Ciència a l’escola. Un any més vam dedicar dos dies a potenciar el coneixement científic des d’una vesant lúdica i engrescadora. Els nens i nenes van gaudir de tallers, xerrades i experiments que, juntament amb famílies de l’escola, es van portar a terme al llarg de la jornada.

Educació Infantil va gaudir experimentant amb els tallers “sura o no sura”, “trompa d’elefant” i “estrella o flor”.

A més a més, vam tenir la col·laboració de famílies que amb els seus tallers i experiments ens van fer despertar la curiositat per la ciència.

Els tallers van deixar als més petits de l’escola amb la boca oberta. “L’arc de Sant Martí”, “la llet màgica” “com acostar-se als gossos”, “els imants”, “l’slime”, “el microscopi i la cèl·lula”, “les bombolles” i “la realitat augmentada” van ser tot un èxit!

Cicle Inicial va apropar-se a la ciència amb “el so viatger”, “l’aigua que puja” i “la làmpada de lava”.

I vam realitzar experiments com “l’ampolla amb pulmons”, “el sorramoll”, “com ficar un ou dins d’una ampolla” i “verd o vermell?” amb unes mames ben eixerides.

Els i les alumnes de Cicle Mitjà es van arremangar i van passar-ho molt bé amb els tallers “coet sense foc”, “llum màgica” i “neu artificial”. L’observació i l’experimentació els van fer gaudir de la ciència i nous descobriments.

A la tarda 3r va gaudir dels tallers “Piles naturals”, “Imans i ferrofluid”, “les densitats”, “l’ou dins d’una ampolla” i “Reaccions químiques”, mentre 4t assistia a la xerrada “Canvi climàtic”.

Els alumnes de Cicle Superior van participar amb moltes ganes als tallers de “Slime”, “Pasta de dents per a elefants” i “Globus que no peta ”.

A més a més, els alumnes de sisè van anar a l’Institut Manolo Hugué on també van realitzar activitats relacionades amb la ciència. Els alumnes de cinquè també van assistir a la xerrada “Canvi climàtic” i van realitzar experiments amb elements quotidians.

Des d’aquí aprofitem per agrair, un cop més, la dedicació de les famílies a la Jornada de la Ciència. Moltes gràcies!!