Gran Jornada de la Ciència!

La setmana del 13 al 17 de novembre va tenir lloc la Setmana de la Ciència i, un cop més, la nostra escola es va adherir a aquesta celebrant ja la VI Jornada de la Ciència.

Durant els dies 15 i 16 de novembre, els nens i les nenes d’educació infantil i primària van tenir l’oportunitat de gaudir amb el desenvolupament de diferents tallers experimentals a càrrec dels/de les mestres i famílies de l’escola. També van poder escoltar diverses xerrades i realitzar observacions gràcies a la col·laboració de mares i pares de l’escola.

El dimecres al matí els més petits de l’escola s’ho van passar molt bé fent diferents tallers experimentals.

A P3 van realitzar les activitats “Sura?” a càrrec de la Núria, “L’arc de Sant Martí” a càrrec del Joan i “Un volcà al sorral” a càrrec de la Sílvia. Els nens i nenes de P4 van realitzar  el taller de “Làmpades de lava” a càrrec de la Mª José, “L’anella voladora” a càrrec de la Sara i la Mª Carmen i “Com es veu el so?” a càrrec de la Natàlia. Els alumnes de P5 van fer de científics amb els tallers “La màgia de la plastilina” a càrrec de la Vero, “Pesca de glaçons” a càrrec de la Carme i “L’electricitat estàtica” a càrrec de la Marta. Quantes coses i que divertides!!

A la tarda encara van descobrir més coses tot fent el circuit d’experiments!

El mateix dimecres Cicle Inicial també feia una completa immersió en el món de la ciència. Al matí van realitzar diferents experiments que els van fer pensar, rumiar i esbrinar el perquè d’algunes coses.

A la tarda amb la Sílvia, la Vero i la Carme van gaudir fent les activitats “Un volcà al sorral”, “La màgia de la plastilina” i “Com es veu el so?”

Aquest mateix dia els alumnes de 4t van assistir a la xerrada que el Xavi els va fer per explicar-los el funcionament dels pulmons.

L’endemà al matí els nens i nenes de Cicle Mitjà van passar el matí fent activitats amb les que van descobrir que la ciència és fascinant! Van realitzar les activitats dels “canvis d’estat i neu carbònica” a càrrec de l’Eva i el Carles i l’activitat de “Ciència i arquitectura” a càrrec del Jordi. A la tarda van realitzar els tallers experimentals.

Els més grans de l’escola, els alumnes de Cicle Superior, també van gaudir d’un gran dia ple de ciència. Organitzats en grups van anar passant pels diferents experiments que els esperaven.

Posteriorment, els alumnes de 5è van realitzar l’activitat “La densitat de l’aigua” a càrrec de la Mari i el David i “Canvis d’estat i neu carbònica” a càrrec de l’Eva i el Carles. Els nens i nenes de 6è vas aprofundir els seus coneixements del cos humà amb la activitat de “dissecció pulmonar” a càrrec del Xavi i també van experimentar amb “la neu carbònica” a càrrec de l’Eva i el Carles.

Va ser un gran dia ple d’activitats, descobriments i ciència, molta ciència. Gràcies a tots els que ho vareu fer possible!