Els nens i les nenes de 2n visiten el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya

El dimecres, 21 de febrer de 2018, els nens i les nenes de 2n van visitar el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), ubicat a Terrassa. La sortida es va dividir en dues activitats; per una banda, la visita de les diferents exposicions que presenta el museu amb la guia de les mestres de l’escola, i per l’altra, la visita de l’exposició El cos humà. Com sóc jo? conduïda per un guia del propi museu.

La primera activitat va permetre a l’alumnat gaudir d’exposicions tan interessants com la de El Transport i les motos Montesa, en la qual van poder veure un munt de cotxes, camions i motocicletes, des de les més antigues a les més innovadores, una maqueta ferroviària en moviment,…; la de l’Enigma de l’ordinador, en la que van poder apreciar objectes tan valuosos històricament com les primeres calculadores, els primers ordinadors, els primers jocs d’ordinador,…; la de l’Enérgeia, on van poder interactuar amb pantalles tàctils que els mostraven diferents tipus d’energia en acció; i la Fàbrica Tèxtil, que va endinsar als més petits en un món de filats, teixits i màquines de cosir ja desaparegudes en el nostre dia a dia.

La segona activitat va ser el principal motiu pel qual vam anar al museu, ja que l’alumnat de 2n està immers en el treball dels sentits des de l’àrea de coneixement del medi natural. La visita va acostar-los a diferents experiències amb el cos humà a través de diversos interactius i jocs participatius, on els nens i les nenes van trobar resposta a preguntes del tipus: Som simètrics? Com arriben els aliments a les cèl·lules? Com s’ho fan els ossos per créixer?

Vegeu les fotografies que demostren tot el que vam gaudir de la sortida.