Els “ESPAIS” a P3 i P4

Com ja sabeu, dediquem tres tardes de la setmana a treballar per espais d’aprenentatge. Aquesta metodologia es basa en organitzar l’alumnat, l’espai i els materials d’una manera determinada per tal de construir un entorn en el que l’aprenentatge sorgeixi d’una manera espontània. Amb aquestes propostes, oferim experiències actives i lliures als infants basades en les intel•ligències múltiples amb l’objectiu d’afavorir i respectar els interessos i les capacitats de cada infant.

Gràcies a aquesta metodologia, l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. D’aquesta manera, basant-se en l’assaig-error, interioritza nous coneixements aconseguint un aprenentatge significatiu. A cada espai d’aprenentatge hi ha diferents propostes que propicien la investigació i el descobriment autònom. Permeten construir els seus propis aprenentatges a partir del joc, l’experimentació, la relació i comunicació amb els altres.

Enguany tornem a la normalitat i fem els espais en petits grups amb alumnes de dos nivells barrejats: P3 i P4. La relació entre diferents edats enriqueix i potencia el desenvolupament de cada nen i nena. Tot i així, en aquesta primera volta cada grup-classe, acompanyat per la seva mestra, ha anat realitzant els diferents espais. D’aquesta manera hem donat temps als alumnes de P3 a que es familiaritzin amb l’escola.

A continuació us mostrem un recull de fotografies d’aquesta primera volta, si voleu veure’n més,

cliqueu aquest enllaç.

NATURÀLIUM