COLÒNIES A LA GRANJA DE SANTA MARIA DE PALAUTORDERA

Els nens i nenes de segon, els dies 1 i 2 de juny hem anat de colònies a La Granja, situada al poble de Santa Maria de Palautordera.

Per la majoria d’alumnes, ha sigut les primeres colònies i també la primera vegada que sortien per conviure amb els seus companys sense els pares.

Durant aquests dos dies no hem parat ni un moment, hem aprofitat al màxim per realitzar activitats a l’aire lliure i gaudir de la natura a un entorn envoltat de boscos, situat a peus del parc natural del Montseny.

A partir del conte l’Hort de la Vida de Cristina Gutiérrez, hem treballat la consciència emocional dels infants, l’objectiu era que els alumnes se n’adonin que les persones som com un hort, que al final recollim allò que plantem. Al mercat hi ha moltes llavors (alegria, por, valentia, ràbia, tristesa, calma, empatia…), hem de triar bé les nostres llavors perquè allò que sembrem serà el que tindrem i el que serem.

Per realitzar les activitats ens han acompanyat uns monitors encantadors: la Martina, la Magda i el Guillem.

El primer dia després d’instal·lar-nos a les nostres habitacions, vam fer un circuit d’aventura amb els ulls tapats, però amb la confiança que un/a company/a ens guiava, també vam tirar-nos per un supertobogan amb un/a amic/ga de parella, posteriorment vam fer una visita als animals de la granja (cavalls, gallines, ànecs, conills, cabres…) i ens van deixar tocar-los  entrant a la seva caseta.

Per acabar el dia i després d’una pluja superagradable, vam sortir a la nit amb les llanternes pel bosc, el repte era important, ja que havíem de recórrer un laberint, tot era molt fosc, però vam vèncer a la por amb el suport dels nostres companys/es.

El segon dia, vam fer un bany de bosc (un passeig pel bosc gaudint amb els sentits) per acabar amb l’activitat del mercat de llavors. A aquest mercat  els nens i nenes podien agafar aquelles llavors que necessitaven al seu hort per plantar-les, regar-les i cuidar-les. Cada nen es va fer el seu farcellet per portar-lo a casa.

Després d’una estona de temps lliure i un dinar agradable, vam tornar cap a casa. Estàvem esgotats i amb ganes de veure a la nostra família.

Moltes experiències i aventures per explicar, són les primeres colònies!

Veure més fotografies