CELEBREM EL DIA DE LA MÚSICA I LA PAU

El passat dimarts 30 de gener, vam celebrar el DENIP a l’escola, Dia de la  Música i la Pau

En la redacció d’aquest article han col·laborat alguns alumnes de 6è: la Daniela Arteaga, el Miguel Fernández, la Iman El Majbour i el Leo Fernández.

Al matí vam fer diversos tallers relacionats amb la música gràcies a la col·laboració d’algunes famílies i mestres de l’escola:

A la biblioteca la Joana i en Toni van explicar un conte musical. La Joana ens va explicar un conte i en Toni l’acompanyava fent, amb instruments, els sons d’aquests animals, en aquest cas era un d’un lleó i d’un ratolí. El taller va ser bastant divertit i ens ho vam passar genial!!!!
A la ludoteca en Jordi ens va fer un petit concert cantant cançons relacionades amb la pau. Va cantar una cançó en anglès, tres en català i una en castellà, una anava sobre un pingüí i un esquimal i un altre dels Beatles.
A la Sala màgica, vam realitzar un taller que tractava d’acompanyar, amb diferents instruments de percussió, una música. La feien el Joan i l’Alba. Va ser una experiència molt divertida perquè podies provar els diferents instruments i tocar-los tots plegats. Hi havia molts instruments diversos que feien diferents sons. Ens va agradar molt perquè era una experiència molt diferent de totes les altres.

Al vestíbul de Cicle Superior hi era en Jem i en Marc Xalabarder que ens van tocar diverses cançons dels Beatles. Va ser molt divertit veure com tocaven cançons molt conegudes, i també vam poder contribuir a fer el ritme.
A una de les aules d’I5 l’Adrià Boluda i el seu pare ens van tocar la bateria. Va ser també molt divertit ja que alguns nens i nenes també la vam poder tocar.
Al vestíbul d’I3 i I4 la Núria i la Neus ens van ensenyar una mica a ballar Bolliwood. Era una mica difícil però de seguida ho vam saber fer!
I per acabar al vestíbul de 2n en Ferran i en Marcel van fer un petit concert acompanyats amb el baix i la guitarra.

A la tarda vam realitzar diverses dinàmiques per potenciar valors que afavoreixen la PAU.

Els mes petits vam escoltar un conte i després vam identificar que era allò que ens feia sentir en PAU amb nosaltres mateixos (escoltar música, jugar amb la sorra màgica, pintar mandales, fer ioga…) i després ho vam posar en pràctica.

Els més grans van realitzar diverses dinàmiques relacionades amb l’Educació Emocional que ens van servir per a reflexionar i expressar quines són les actituds que ens ajuden a tenir PAU al nostre voltant. Per estar en PAU amb un mateix i amb els altres és necessari saber els interessos de cadascun, les dificultats que tenim, les nostres virtuts, confiar entre nosaltres, cooperar quan calgui i així anar construint vincles que ens farà més fàcil solucionar els conflictes que puguin anar sorgint en el dia a dia.

Veure totes les fotografies