El passat dimarts 30 de gener, vam celebrar el DENIP a l’escola, Dia de la Música i la Pau.
En la redacció d’aquest article han col·laborat alguns alumnes de 6è: la Daniela Arteaga, el Miguel Fernández, la Iman El Majbour i el Leo Fernández.
Al matí vam fer diversos tallers relacionats amb la música gràcies a la col·laboració d’algunes famílies i mestres de l’escola:
A la biblioteca la Joana i en Toni van explicar un conte musical. La Joana ens va explicar un conte i en Toni l’acompanyava fent, amb instruments, els sons d’aquests animals, en aquest cas era un d’un lleó i d’un ratolí. El taller va ser bastant divertit i ens ho vam passar genial!!!! |
|
|
|
A la ludoteca en Jordi ens va fer un petit concert cantant cançons relacionades amb la pau. Va cantar una cançó en anglès, tres en català i una en castellà, una anava sobre un pingüí i un esquimal i un altre dels Beatles. |
|
|
|
A la Sala màgica, vam realitzar un taller que tractava d’acompanyar, amb diferents instruments de percussió, una música. La feien el Joan i l’Alba. Va ser una experiència molt divertida perquè podies provar els diferents instruments i tocar-los tots plegats. Hi havia molts instruments diversos que feien diferents sons. Ens va agradar molt perquè era una experiència molt diferent de totes les altres. |
|
|
|
Al vestíbul de Cicle Superior hi era en Jem i en Marc Xalabarder que ens van tocar diverses cançons dels Beatles. Va ser molt divertit veure com tocaven cançons molt conegudes, i també vam poder contribuir a fer el ritme. |
|
|
|
A una de les aules d’I5 l’Adrià Boluda i el seu pare ens van tocar la bateria. Va ser també molt divertit ja que alguns nens i nenes també la vam poder tocar. |
|
|
|
Al vestíbul d’I3 i I4 la Núria i la Neus ens van ensenyar una mica a ballar Bolliwood. Era una mica difícil però de seguida ho vam saber fer! |
|
|
|
I per acabar al vestíbul de 2n en Ferran i en Marcel van fer un petit concert acompanyats amb el baix i la guitarra. |
|
|
|
A la tarda vam realitzar diverses dinàmiques per potenciar valors que afavoreixen la PAU.
Els mes petits vam escoltar un conte i després vam identificar que era allò que ens feia sentir en PAU amb nosaltres mateixos (escoltar música, jugar amb la sorra màgica, pintar mandales, fer ioga…) i després ho vam posar en pràctica.
Els més grans van realitzar diverses dinàmiques relacionades amb l’Educació Emocional que ens van servir per a reflexionar i expressar quines són les actituds que ens ajuden a tenir PAU al nostre voltant. Per estar en PAU amb un mateix i amb els altres és necessari saber els interessos de cadascun, les dificultats que tenim, les nostres virtuts, confiar entre nosaltres, cooperar quan calgui i així anar construint vincles que ens farà més fàcil solucionar els conflictes que puguin anar sorgint en el dia a dia.
Veure totes les fotografies