Capses d’aprenentatge

Com ja sabeu aquest curs hem començat a dur a terme la metodologia de les Capses d’aprenentatge a primària.

Les capses d’aprenentatge són propostes didàctiques de diferents temes amb un repte final que és el que ha d’assolir l’alumnat. Per tal d’aconseguir aquest repte, i depenent de la capsa, es poden trobar instruccions clares que els guien cap a l’assoliment de l’objectiu o es poden trobar unes indicacions més generals, que permeten que el camí a seguir variï en funció de les decisions dels membres del grup, fomentant així la competència d’aprendre a aprendre i la d’autonomia personal. Les capses s’avaluen a través de l’avaluació del mestre i d’una autoavaluació que cada alumne  fa sobre la tasca realitzada a nivell personal i a nivell de grup.

Les capses les dividim en 5 àmbits:

Malala Yousafzai valors
 Alan Turing tecnològic
Banksy artístic
Mercè Rodoreda lingüístic
Marie Curie medi

Dins de cada àmbit, hi ha diverses capses amb temàtica diferent, de forma que l’alumnat, quan arriba, forma els grups amb la resta de companys i junts decideixen la capsa que volen fer.

Dividim l’alumnat en dos grups: 2n-3r i 4t-5è i 6è i realitzem capses dos dies a la setmana, en sessions d’1 hora cadascuna. Es formen grups de 3 o 4 alumnes, de diferents nivells, que treballen una mateixa capsa.

Alguns exemples de capses d’aprenentatge són:

Farell-lògic Verdura lovers Scratch La depuradora El cazo de Lorenzo El valor de l’aigua
Creació de jocs digitals Fem un tapís Mosaics Music, art and emotions Juguem a fer cançons! Dones de la història
Organitzem un viatge Stop-motion Gravem un anunci Volcans Camins (Bee-bot) Creem un llibre POP-UP
“Junk art” material reciclat Robot Spike Scape-room Papiroflexia Passa-paraula musical Ens iniciem amb la Microbit
Mecanografia Macramé Fem la nostra festa d’aniversari Magic colours Investigadores de palabras Cosntrucció d’un laberint amb LEGO

I moltes més, ja que en tenim més de 80!!

Veure totes les fotografies