Com ja sabeu aquest curs hem començat a dur a terme la metodologia de les Capses d’aprenentatge a primària.
Les capses d’aprenentatge són propostes didàctiques de diferents temes amb un repte final que és el que ha d’assolir l’alumnat. Per tal d’aconseguir aquest repte, i depenent de la capsa, es poden trobar instruccions clares que els guien cap a l’assoliment de l’objectiu o es poden trobar unes indicacions més generals, que permeten que el camí a seguir variï en funció de les decisions dels membres del grup, fomentant així la competència d’aprendre a aprendre i la d’autonomia personal. Les capses s’avaluen a través de l’avaluació del mestre i d’una autoavaluació que cada alumne fa sobre la tasca realitzada a nivell personal i a nivell de grup.
Les capses les dividim en 5 àmbits:
Malala Yousafzai | valors |
Alan Turing | tecnològic |
Banksy | artístic |
Mercè Rodoreda | lingüístic |
Marie Curie | medi |
Dins de cada àmbit, hi ha diverses capses amb temàtica diferent, de forma que l’alumnat, quan arriba, forma els grups amb la resta de companys i junts decideixen la capsa que volen fer.
Dividim l’alumnat en dos grups: 2n-3r i 4t-5è i 6è i realitzem capses dos dies a la setmana, en sessions d’1 hora cadascuna. Es formen grups de 3 o 4 alumnes, de diferents nivells, que treballen una mateixa capsa.
Alguns exemples de capses d’aprenentatge són:
Farell-lògic | Verdura lovers | Scratch | La depuradora | El cazo de Lorenzo | El valor de l’aigua |
Creació de jocs digitals | Fem un tapís | Mosaics | Music, art and emotions | Juguem a fer cançons! | Dones de la història |
Organitzem un viatge | Stop-motion | Gravem un anunci | Volcans | Camins (Bee-bot) | Creem un llibre POP-UP |
“Junk art” material reciclat | Robot Spike | Scape-room | Papiroflexia | Passa-paraula musical | Ens iniciem amb la Microbit |
Mecanografia | Macramé | Fem la nostra festa d’aniversari | Magic colours | Investigadores de palabras | Cosntrucció d’un laberint amb LEGO |
I moltes més, ja que en tenim més de 80!!