Arribada la primavera… visitem el Parc de les Olors!

Ja fa uns mesos que ha arribat la primavera i els infants de 1r ens hem dedicat a fons a treballar aquesta estació. Després de conèixer les seves característiques principals i aprendre el poema “Primavera”, de Ramón Besora, des de l’àrea de llengua catalana, ens hem endinsat a treballar LES PLANTES a través de l’àrea de coneixement del medi natural. I quin lloc tenim molt a prop per gaudir de la naturalesa i les plantes que creixen durant aquesta època? Una pista… està situat a Santa Eulàlia de Ronçana… Ja ho sabeu? Segur que sí! És el Parc de les Olors!

Hem pogut reconèixer i relacionar olors, gustos i formes de les plantes aromàtiques, medicinals i culinàries cultivades, amb les seves propietats i aplicacions útils per a l’alimentació i la salut. Tanmateix, hem conegut la diversitat de plantes silvestres, arbustos i arbres mediterranis. I tot això a través de quatre tallers:

  • Hem visitat l’hort i hem conegut algunes plantes que s’utilitzen a la cuina, com l’orenga, la sajolida i el romaní, així com d’altres que s’utilitzen com a remeieres com la calèndula.
  • Hem preparat un oli de massatge amb espígol, el qual l’haurem de conservar durant un mes per tal d’aconseguir que l’oli absorbeixi totes les propietats aromàtiques i terapèutiques de la planta. Recordeu nens i nenes, no obriu el pot fins el 7 de juny! Paciència…
  • Hem plantat una aromàtica per a casa, en aquest cas romaní. Tots els nens i les nenes tindran la possibilitat de plantar amb el mateix test, que és biodegradable, la seva planta a casa.
  • Hem visitat el bosc mediterrani, tot observant arbres com l’alzina i escoltant el cant dels ocells, així com els sorolls del propi bosc. Heu provat mai d’acostar les vostres orelles al terra d’un bosc? Proveu-ho!

L’experiència va ser molt bonica, sempre recordarem com vam córrer pels camps plens de Maria Lluïsa, quina fragància… I el recorregut per l’itinerari terapèutic que vam fer descalços!

Mireu, mireu, quines fotos més florides…