8 de Març, Dia Internacional de la Dona

Un cop més és 8 de març i ho treballem més que mai a l’escola el Farell!

Malauradament la Covid ha deixat palès que les dones hem de continuar treballant per a la igualtat de gènere. Una pandèmia on la dona ha hagut de cuidar més que mai de la família, on ha patit més maltractaments, comiats dels seus llocs de feina…

A la nostra escola, treballem per visibilitzar les desigualtats que encara patim les dones, però també les nostres fortaleses. Dones que injustament al llarg de la història han estat invisibles, volem que ocupin el lloc que es mereixen.

Avui especialment hem volgut conèixer, escoltar i reivindicar la història de moltes dones que com nosaltres seguim lluitant per la igualtat. Ens agrada veure la cara de sorpresa dels nostres alumnes quan escolten com era la vida de moltes dones d’abans i d’ara. Això vol dir que ho estem aconseguint. Fora les diferències absurdes per raó de sexe, fora la discriminació o els abusos. Elles i ells ja ho saben i no permetran que la lluita no avanci. Fem-los iguals, entre totes a tot arreu.

És per tot això que avui hem fet una jornada plena de tallers. Aquí us mostrem un petit tastet:

• Comencem a decorar alguns arbres dels nostres patis de color lila:
  • Visualitzem vídeos sobre la història del feminisme, l’origen del 8 de març i parlem sobre la igualtat de gènere.
  • Parlem sobre: què són les manifestacions?, perquè serveixen?, qui va?,
  • Decidim fer les nostres pancartes reivindicatives per la igualtat de gènere:
  • Els més petits després de parlar sobre el tema i veure alguns curtmetratges adaptats a l’edat hem representat el símbol de la dona buscant diferents materials i hem escrit paraules relacionades.

Veure més fotografies, pròximament en penjarem més.

I tant de bo arribi el dia, quan un nen ens pregunti:

– i els homes no tenim un dia? Els hi puguem respondre:

– les dones ja no el tenim!