Aquest any durant la setmana de Carnaval a l’Escola el Farell hem hagut de portar les consignes que ens va demanar el Rei Carnestoltes. Dilluns tocava portar alguna cosa al cap, dimarts vam anar a l’escola sense la motxilla habitual, dimecres no feia falta treure’ns el pijama i dijous tocava anar ben mudats (encara que el vent ens ho va impedir). Finalment divendres tocava anar disfressats i disfressades d’alguna etapa de la història o moment històric.
A part d’això divendres al matí, tot i el mal temps i la ventada que vam tenir dijous, els alumnes ens vam barrejar per a fer algunes activitats relacionades amb la temàtica de la setmana. Cada alumne d’infantil es va agrupar amb algun alumne de 6è, 5è o 4t de primària per a desenvolupar tres activitats: un bingo musical, una manualitat relacionada amb la història i finalment un taller per a disfressar-se amb material concret. De la mateixa manera els alumnes de 1r, 2n i 3r van fer els grups entre ells, per a fer les mateixes activitats, amb el cop de mà d’algun alumne de 6è.
En el cas d’I3 amb 6è de primària vam trobar-nos a la zona d’infantil i vam fer les diverses activitats, tenint en compte que els alumnes de 6è van gaudir de l’últim Carnaval a l’escola, i els alumnes d’I3 tot just feien el seu primer.
L’alumnat d’I4 vam conèixer algunes de les aules de primària amb l’ajuda de 4t de primària, com ara: el laboratori i les aules de 3r. Vam aprendre a fer una pintura rupestre, com aquelles que feien a les coves durant la prehistòria.
El grup d’I5 i 5è, que casualment també hem encetat aquest any l’apadrinament lector, a part de ballar i disfressar-nos, vam elaborar una manualitat d’una màscara decorada, tot recordant Carnavals històrics d’Itàlia i els més actuals del Brasil.
Finalment, els grups de 1r, 2n i 3r amb l’ajuda d’alguns alumnes de 6è vam elaborar una corona de fulles de llorer que era igual a les que duien els emperadors de l’època romana. Van quedar espectaculars!
Com veieu, el matí va anar genial i va ser molt entretingut, però a la tarda no vam poder celebrar la festa de les disfresses al pati per culpa de la pluja. Tot i això, vam rebre la visita d’una noia que ens va fer moure l’esquelet per tots els espais de l’escola.
Ni la pluja ni el vent, ens van impedir gaudir de valent!



























