QUARTA TROBADA DE LA XARXA TERRITORIAL DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA

Aquest darrer dijous, com equip impulsor de l’XTTE (Xarxa Territorial de Transformació Educativa), vam assistir a una trobada a Maçanet de la Selva. La sessió es va iniciar refrescant els objectius de XTTE i el producte que es pretén tenir de la XXTE gironina: estratègies pròpies per al desplegament del currículum. A continuació en Joel Comino del CRP de la Garrotxa, ens va fer una petita introducció insistint en la importància de l’avaluació per aprendre de la mà d’un film d’en Carles Monereo, “Un nou currículum per a un nou temps”. Va presentar-nos la web d’El nou currículum. Una oportunitat per aprendre amb sentit, on s’actualitza diàriament la informació i podem trobar una guia bàsica per a conèixer les característiques i les oportunitats de reflexió pedagògica que ens ofereix el nou currículum. En aquesta sessió es va fer incidència en el vector d’Aprenentatges competencials i en el vector  de Ciutadania democràtica i consciència global. Pel que fa a pràctiques d’altres centres, IE Lloret de Mar ens va explicar Els plans de treball des de la visió dels infants. L’escola Gaspar de Queralt d’Amer van compartir amb tots els docents participants de la  sessió una pràctica de com treballen les emocions amb l’alumnat d’I5 fins a sisè.

L’escola amfitriona, l’Escola Les Arrels de Maçanet de la Selva, va compartir la bona pràctica de Psicomotricitat Acoutourier

Vam acabar la jornada visitant les instal·lacions de l’Escola Les Arrels de Maçanet de la Selva  on vam poder veure les caixes Montessori que utilitzen en l’entrada relaxada i altres materials que estaven a la nostra disposició, així com la sala de psicomotricitat on desenvolupen el seu projecte de psicomotricitat Acoutourier.

Estem molt contentes de poder participar en aquestes trobades i nodrir-nos, com escola, de les experiències d’altres centres i d’altres docents.

Equip Impulsor XTTE de l’Escola Doctor Arruga