PROJECTE DE KINESIOLOGIA A SEGON

A segon de cicle inicial, la Susana Alsina (tutora) i tots els nens i nenes estan ben engrescats amb el projecte de Kinesiologia Educativa. Assessorats per l’Eap de l’escola, la Lourdes Dalmau, la Susana proposa petits exercicis diaris que serveixen per estimular el cervell.

Clicant a sobre l’enllaç  http://www.xtec.cat/~aardevo1   trobareu tot el dossier del projecte i un video on podreu veure com ho fan els nens/es de l’escola de Barbens, on treballava l’Anna Ardévol Ribó que és la mestra i autora del dossier. Esperem que us agradi i us ajudi a entendre de què tracta aquest projecte.

Les idees principals són:

• La Kinesiologia educativa és una tècnica motriu que facilita la connexió de les diferents àrees del cervell (dreta-esquerra, dalt-baix, davant-darrera) i les fa funcionar de forma integrada, és a dir, que s’activen i funcionen al mateix temps.
  • Aquesta tècnica es basa en uns exercicis motrius fàcils i senzills d’aplicar tant pel temps com per la seva tipologia. Són fàcils d’incorporar a la dinàmica educativa i familiar.
  • Afavoreix un treball més global i eficaç del cervell, que treballa com un tot. Per aquesta raó, no només es beneficien les diferents àrees d’aprenentatge instrumental, sinó també tot l’aspecte integral de l’educació en tots els àmbits generals de la vida.

img_5631 img_5632 img_5633 img_5634