MANIFEST UNITARI – NO ENS TOQUEU L’EDUCACIÓ

El Claustre de l’Escola Doctor Arruga s’adhereix a aquest manifest unitari en defensa de l’escola catalana.

MANIFEST UNITARI

NO ENS TOQUEU L’EDUCACIÓ

Els membres del claustre de l’escola Doctor Arruga manifestem el desacord amb les greus acusacions infundades sobre l’Escola Pública Catalana, sobre el nostre col·lectiu docent i, implícitament, sobre la nostra comunitat educativa.

Des de diverses instàncies polítiques i des de diversos mitjans de comunicació han engegat una campanya difamatòria acusant-nos d’adoctrinar l’alumnat, de fomentar l’independentisme i de generar l’odi contra Espanya. Aquestes declaracions ens semblen una falta de respecte per tots els i les docents de Catalunya, atacant la nostra professionalitat com a eina política per centralitzar les competències educatives.

Davant la gravetat d’aquestes acusacions :

– Manifestem que el nostre col·lectiu docent ha treballat i treballa per una escola pública lliure, democràtica, de qualitat, plural, inclusiva, intercultural, acollidora, respectuosa i coeducadora, que transmeti valors de tolerància, respecte i fraternitat entre totes les persones i per aconseguir que no hi hagi segregació, ni diferències de cap tipus.

– Denunciem la gravetat d’aquestes acusacions que qüestionen la nostra professionalitat i pretenen generar una desconfiança que pot ser molt perjudicial per a la nostra tasca docent i per a la pròpia convivència als centres educatius.

– Exigim una rectificació immediata per part de les entitats i persones que han manifestat aquestes acusacions.

– Rebutgem qualsevol tipus d’intervenció del nostre ensenyament per part de l’Estat.

Begur, 25 d’octubre de 2017