mòbils.edu Programa d’innovació pedagògica

Arribem al tercer curs en què participem a mòbils.edu

Aquest pla, ha consistit en elaborar un projecte digital de centre amb la finalitat de garantir un ús responsable dels dispositius digitals, el desenvolupament de la identitat digital del nostre alumnat i l’objectiu principal de garantir que les nenes i nens del Creixà, esdevenen persones digitalment competents.

Formar part d’aquest pla, suposa tenir un grup impulsor que realitza un seguit de formacions i assisteix a jornades telemàtiques de treball per tal de donar forma i seguiment del nostre projecte.

Durant els dos primers cursos (19/20 i 20/21), s’ha aplicat el projecte a Cicle Superior. Enguany (21/22), s’estendrà a la resta de cicles de l’escola.

El programa ens va dotar el primer curs amb 15 tauletes que ens serveixen per poder incidir directament en els aprenentatges i la competència digital.

Entre altres actuacions, destaquem:

– Creació de banc d’aplicacions educatives utilitzades a la nostra escola.

– Aplicació de protocols de seguretat digital (treballar amb finestres d’incògnit, tancar bé les sessions, utilitzar contrasenyes segures, etc.)

– Ús habitual de l’EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge) del Creixà.

– Adquisició de dispositius digitals per afavorir-ne l’ús a les aules.

– Celebració del dia Mundial d’Internet Segura.

– Seqüenciació de l’ús de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) a les diverses àrees del currículum.

Us seguirem informant!