Criteris d’avaluació del tercer trimestre – Educació Primària

Benvolgudes famílies,
com heu pogut veure després de vacances hem incrementat la comunicació i el treball a fer pels vostres fills i filles, l’objectiu d’això no és avançar temari sinó intentar establir unes rutines de treball que ajuden l’alumnat a mantenir-se actius i a no perdre alguns dels aprenentatges ja assolits fins ara.

La consigna rebuda des del Departament és que hem d’avaluar el trimestre, això ha fet que haguem de pensar molt com podem valorar el treball de l’alumnat sent justos amb les situacions tan diferents en les quals es troba cada xiquet i família. És per això que hem decidit que allò que avaluarem serà la voluntat de cada alumne d’anar fent les diferents feines el millor possible i no els resultats d’aquestes feines. Som molt conscients dels diferents ritmes de treball així com de les diferents habilitats tecnològiques de cada xiquet i xiqueta, sabem que no podem demanar a tots el
mateix, per això les tasques encomanades s’adaptaran a la realitat de cada casa i entenem que potser no tothom podrà fer-les sempre totes.

I per donar resposta a aquesta situació excepcional i poder valorar els alumnes d’una forma més justa, aquest tercer trimestre hem elaborat els següents criteris d’avaluació:
1. L’alumne té la voluntat de realitzar les tasques que li demana el professorat a través dels diferents canals telemàtics.
2. L’alumne presenta un estat emocional equilibrat que li permet adoptar estratègies per seguir aprenent a través dels canals establerts aquest tercer trimestre.
3. L’alumne disposa del context adequat per consolidar els aprenentatges que es persegueixen amb les tasques programades pels docents.

Dit això, cal remarcar que la nostra funció com a mestres no és només fer les propostes i corregir-les sinó que també acompanyarem en tot moment l’alumnat en qualsevol dubte o dificultat a l’hora de fer les tasques, amb la intenció que tots i totes puguen acabar sent el més autònoms possibles. Per tant, no dubteu en fer servir qualsevol dels canals de comunicació disponibles per preguntar i/o demanar ajuda si cal.

Mestres d’Educació Primària de l’Escola Consol Ferré