Per un P3 sense llàgrimes

L’entrada a l’escola a P3 comporta una adaptació de molts nens i nenes a nous espais, nous companys i companyes, nous adults de referència, … i sovint genera situacions d’incertesa entre els infants durant els primers dies.

Compartim amb vosaltres un article del Diari de l’Educació, on es donen una sèrie de pautes per facilitar la transició a l’escola i donar a aquests petits infants, seguretat i confiança.

El primer dia d’escola és un pas important i difícil. Arribat aquest moment, en comptes de preocupar-nos, el que hem de fer és ocupar-nos-en.
Per tal d’evitar que l’arribada a l’escola sigui xocant, seria bo haver-la visitat amb anterioritat: veure el pati, conèixer les aules o el parc que hi ha a prop. Això donarà confiança i tranquil·litat al nostre fill; aprofitem aquest moment per crear expectatives positives i engrescar-lo a voler anar a l’escola. Anem anticipant el moment, i la lectura ens pot ajudar. Per sort avui dia hi ha un munt de títols interessants en el mercat que tracten del tema: La súper Sara a la súper escola de Cressida Cowel,En Pol va a l’escola de Liesbet Slegers o L’escola, un llibre animat de Nathalie Choux.

Uns dies abans de començar el curs, també cal començar a regular els horaris. Anar a dormir d’hora ha de ser una prioritat per tal que el nostre fill estigui suficientment descansat per afrontar el que serà, de segur, un dia ple d’emocions i experiències noves.

Continua llegint a la font original