3r – Repte

Els nens i nenes de 3r, la classe de Les Sargantanes, volem compartir amb vosaltres el nostre repte. Han estat unes quantes setmanes de treball intens, no ho negarem. Però el resultat és molt xulo: un àudioconte il·lustrat perquè tota l’escola el pugui gaudir.

Des de l’inici de l’escola, el repte de 3r sempre consistia a anar a la residència del poble a fer un petit concert de Nadal. Com que aquest any, per raons sanitàries, no hi podíem anar físicament, vam decidir aprofitar la tecnologia per fer alguna cosa diferent, però sense perdre en cap moment l’essència, que no és una altra que acompanyar als avis i àvies de la residència en aquestes dates tan i tan assenyalades.

Abans de compartir amb vosaltres els enllaços a on podreu veure la feina feta, ens agradaria fer-vos cinc cèntims sobre la manera com ho hem treballat. A mitjans d’octubre, vam anar a la llibreria del poble “El racó de les paraules” perquè ens assessoriessin en la cerca d’un llibre que expliqués alguna història sobre el Nadal. En vam trobar un que tenia com a títol “5 dies per a Nadal”, un llibre que explica la vida d’una nena, la Marta, els cinc dies previs a Nadal. Després d’haver-li fet unes petites adaptacions, i un cop llegida la història a classe, la vam començar a treballar intensament.

D’entrada, ens vam repartir la història: vam decidir que cada nen o nena en llegiria una part. Per això vam haver de fer un treball d’expressió oral a la classe i practicar molt, tant a l’escola, com a casa. Després, ho vam gravar. Igualment, vam començar a fer els dibuixos per parelles: per poder-los fer bé havíem d’entendre, abans, molt bé la història. Més endavant, els vam haver de pintar. Totes les làmines les anireu veient projectades mentre expliquem la història!

Per altra banda, també vam treballar cinc cançons (una per a cada dia que falta per Nadal). Per aquesta raó, entre mig de la història ens veureu cantar les cançons “És Nadal, sense tu” (en català); “El Trineu” (en català); “Campana sobre campana” (en castellà); “Jingle Bell Rock” (en anglès) i “Twinkle, twinkle” (també amb anglès). A veure si us agraden les coreografies que hem preparat en algunes d’elles!

Al final del vídeo, vam decidir afegir una petita sorpresa al final. Aixi doncs, no pareu el vídeo quan veieu que posi “Fi”, perquè continua una estona més. Ah! I no us perdeu el “Making Off” del final. Quin fart riure quan el vam veure!

Aprofitem per desitjar-vos un bon Nadal a tots i a totes, així com una bona entrada d’any i molta i molta salut!

Per veure les fotos i els vídeos de preparació de tot el repte, cliqueu aquí.

I per veure el repte, cliqueu aquí.