Com aprenem

L’Escola Collbaix és, per damunt de tot, un espai de benestar i d’aprenentatge. La nostra missió principal és aconseguir que els infants se sentin atesos i apreciats perquè puguin créixer en un entorn segur, tot acceptant les diferències i respectant les persones i l’entorn que els envolten.

Creiem que els alumnes necessiten rebre propostes educatives variades que els permetin convertir-se en part activa del seu procés d’aprenentatge. Però, sobretot, necessiten sentir que poden desenvolupar les seves habilitats, siguin quines siguin. Les intel·ligències de les persones són múltiples, com ho demostra el fet que a la nostra societat hi ha professions (totes necessàries) d’allò més diverses: cuiners, artistes, advocats, fusters, esportistes, científics, metges, manobres, bombers, mestres, electricistes, periodistes… i la llista seria interminable.

Hem de saber explotar el potencial que tenen tots els alumnes, que se sentin importants i que tinguin una bona autoestima. Com deia el filòsof Ralph Waldo Emerson, les coses que hi ha darrere i davant nostre són minúscules si les comparem amb les coses que tenim a dins nostre.

Per això, el procés d’ensenyament-aprenentatge a l’escola Collbaix gira entorn de quatre eixos: reptes, projectes, espais i treball sistemàtic. Això sense oblidar dos pilars més que també són fonamentals: l’educació emocional i la tecnologia digital.

En el següent vídeo, l’alumnat de l’escola explica amb tots els detalls com aprenem a la Collbaix.